BURGER KING® öppnar restaurang nummer 200 i Skandinavien

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2016 08:00 CEST

Den 14 april i år slår portarna upp i Sollentuna Centrum för den senaste i raden av öppningar av Burger King®restauranger och därmed är restaurang nummer 200 i Skandinavien ett faktum. Förutom grillade hamburgare så för Burger King® också med sig ca 20 nya arbetstillfällen till orten. Placeringen av restaurangen blir i den attraktiva gallerian i Sollentuna Centrum.

”Vi har en jättemöjlighet att erbjuda något riktigt bra till boende i området såväl som till alla shoppingsugna och pendlare som varje dag rör sig i Sollentuna Centrum. Här kommer vi kunna leverera grillade hamburgare av bästa kvalitet i en modern miljö för gäster som bara vill ha något snabbt och för gäster som vill sitta ner och ta en paus.” säger franchisetagaren Peter Höök

Restaurangen ligger belägen på plan 2 i Sollentuna Centrum och har 94 sittplatser fördelade på två våningar. Lokalen har byggts efter Burger King® inredningskoncept 20/20 Light, med digitala menydisplayer och ett färgschema i ljusa skandinaviska toner som skapar en känsla av modernism. Konceptet är en del i Burger King®satsningen på att förnya restaurangmiljöerna och att utveckla en tydligare restaurangprofilering.

”Burger King® fortsätter att växa och är inne i en expansiv fas med många planerade öppningar i Sverige under året. I och med vår nya restaurang i Sollentuna Centrum så har vi nått 200 restauranger i Skandinavien.”, säger Ole Erik Samseth, Skandinavisk Marknads-och kommunikationsdirektör Burger King, King Food. ”Vi har länge haft fokus på att hitta ett till bra läge i Stockholmsområdet. Vi är väldigt glada över att i kunna erbjuda fler arbetstillfällen i norrort och fler människor chansen att avnjuta en klassisk Whopper®” fortsätter Ole Erik.

Peter Höök, Franchisetagare, Trakad AB.
Tel: + 46 70 624 24 41, e-post: peter@trakad.se

Om BURGER KING® Burger King® är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 14 000 restauranger i 100 länder, varav 115 restauranger finns i Sverige. 99% av Burger King® restaurangerna världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se