BURGER KING® tänder grillarna i Håby

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2015 08:10 CEST

11 juni tänder BURGER KING® grillarna i Håby, Munkedal och ger besökare möjlighet att njuta av grillade hamburgare av 100 % nötkött. Etableringen i Munkedal är en del av Burger King® och Rastas nyetablerade samarbete och restaurangen är den första som öppnas.

I mitten av juni kommer trafikanter på E6 att kunna stanna till på Burger King® i Håby. I samarbetet med Rasta kommer Burger King® restaurangen slå upp portarna i en del av Rastas byggnad. Restaurangen har en drive-thru och är öppen alla dagar mellan kl 10-23. Inne i restaurangen finns det ca 40 sittplatser hos Burger King® samt delat utrymme mellan de båda restaurangerna.

”Det ska bli mycket spännande att äntligen få öppna den första restaurangen i vårt samarbete med Burger King®. Nu kan vi erbjuda alla trafikanter som stannar till i Håby fler valmöjligheter när de är hungriga”, säger Dan Tervaniemi, vd för Rasta Sverige. ”Nu är vi i fullt sjå med att färdigställa det sista i vad som kommer att bli en riktigt fin restaurang”, avslutar Dan.

Lokalen har byggts efter Burger King® inredningskoncept 20/20 Light, med digitala menydisplayer och ett färgschema i ljusa skandinaviska toner som skapar en känsla av modernism. Konceptet är en del i Burger King®satsningen på att förnya restaurangmiljöerna och att utveckla en tydligare restaurangprofilering.

”Det fortsätter att gå väldigt bra för Burger King och denna restaurang är nr 4 i raden av öppningar i Sverige i år. Det är en strategisk placering utefter trafikerade E6.”, säger Ole Erik Samseth, Skandinavisk Marknads-och kommunikationsdirektör, King Food.

Dan Tervaniemi, VD Rasta Sverige AB
Tel: 031 725 95 01, e-post: dan.tervaniemi@rasta.se

Om BURGER KING® Burger King® är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 14 000 restauranger i 100 länder, varav 102 restauranger finns i Sverige. 99% av Burger King® restaurangerna världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se