BURGER KING® tänder grillarna i Mariestad

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2015 15:22 CET

Idag slogs portarna upp till den nya BURGER KING® i Mariestad, Västra Götalands län. Med sig för Burger King så klart efterlängtade grillade hamburgare av 100 % nötkött och samtidigt även ca 30 nya arbetstillfällen till orten. Placeringen av restaurangen är på Sörgårdsvägen 1 och förhoppningarna på den nya satsningen är stora.

Den 11 december i år slår portarna upp i Mariestad för den senaste i raden av öppningar av Burger King®restauranger. Restaurangen erbjuder drive-thru för bilburna gäster.

”Restaurangen i Mariestad är den åttonde Burger King restaurangen vi öppnar. Det är en utmärkt strategiskt placering och vi har stora förhoppningar på satsningen”, säger franchisetagaren Matthias Johansson.

Lokalen har byggts efter Burger King® inredningskoncept 20/20 Light, med digitala menydisplayer och ett färgschema i ljusa skandinaviska toner som skapar en känsla av modernism. Konceptet är en del i Burger King®satsningen på att förnya restaurangmiljöerna och att utveckla en tydligare restaurangprofilering.

”Vi fortsätter att stärka vårt erbjudande i Sverige såväl som Skandinavien”, säger Ole Erik Samseth, Skandinavisk Marknads-och Kommunikationsdirektör Burger King, King Food. ”Matthias och Mattias restaurang i Mariestad blir vår elfte nyöppning i år och det känns roligt att våra grillade hamburgare är efterlängtade på alla platser där vi etablerar oss”, fortsätter Ole Erik.

Matthias Johansson, Lucy Invent
Tel: 0709-188 100, e-post:mks@linvent.se

Mattias Johansson, Lucy Invent
Tel: 0708-988 868, e-post:mr@linvent.se