Burger Kings förhållningssätt och åtgärder i relation till coronaviruset (covid-19)

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2020 17:46 CET

Utbrottet och spridningen av det nya coronaviruset påverkar enormt många människor i Sverige och över resten av världen. Burger King har, som ett resultat av coronaviruset och sjukdomen covid-19, sett över och anpassat verksamheten i Sverige efter situationen som just nu råder.

Vi följer löpande de rekommendationer som utfärdats av Folkhälsomyndigheten och andra myndigheter. Den främsta prioriteten för oss på Burger King i nuläget är trygghet och hälsa för våra anställda såväl som gäster. Därför har samtliga Burger King restauranger i Sverige skärpt riktlinjerna för städrutiner, vilket bland annat innebär förkortade intervaller för rengöring och desinfektering av kontaktytor såsom dörrhandtag, toaletter, kassor och drive thru.

Vi på Burger King följer löpande virusets utveckling och håller oss ständigt informerade om myndigheternas senaste rekommendationer. Det innebär även att ytterligare anpassningar av vår verksamhet kan komma att genomföras, vartefter situationen och rekommendationerna ändras.

Burger Kings restauranger håller öppet enligt ordinarie öppettider om inget annat anges för en specifik restaurang.

Vi på Burger King tänker på de som drabbats av coronaviruset och covid-19 och följer utvecklingen på nära håll för att ständigt vara säkra på att vi på bästa sätt värnar om våra gäster och anställdas hälsa och säkerhet.

Om Burger King i Sverige
Burger King är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 18 200 restauranger i 86 länder, varav 139 restauranger finns i Sverige. 90 procent av Burger Kings restauranger världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.s

Om Umoe Restaurants
Umoe Restaurants är Skandinaviens ledande restaurangkoncern med över 330 restauranger och kaféer. Koncernen har en förväntad årsomsättning på cirka 4,1 miljarder, totalt 9000 anställda och 40 miljoner gästupplevelser, uppdelade i välkända varumärken så som Starbucks (Geografisk licenstagare), Peppes Pizza, TGI Friday’s (Master franchise), Burger King (Master franchise) och Blender, en leverantör av mat och dryckeskoncept i gallerior och flygplatser. Umoe Restaurants ägs av Umoe Group, ett företag som ägs av Jens Ulltveit-Moe och hans familj.För mer information se Umoerestaurants.com