Ronneby blir första orten ut med en BURGER KING® restaurang i Sverige i år -

Pressmeddelande   •  Mar 20, 2017 15:00 CET

Den 22 mars slår portarna upp i Ronneby för den senaste i raden av öppningar av Burger King®restauranger. Förutom grillade hamburgare så för Burger King® också med sig ett 20-tal nya arbetstillfällen till orten. Restaurangen är belägen på parkeringen mellan ICA Maxi och Stadshuset. Restaurangen öppnas av franchisetagaren PMM Faster Food AB och Ronneby blir deras åttonde restaurang.

Lokalen har byggts efter Burger King® inredningskoncept 20/20 Light, med digitala menydisplayer och ett färgschema i ljusa skandinaviska toner som skapar en känsla av modernism. Konceptet är en del i Burger King®satsningen på att förnya restaurangmiljöerna och att utveckla en tydligare restaurangprofilering. Restaurangen är utrustad med drive thru.

” Äntligen är vi tillbaka på kartan och kan erbjuda Blekingeborna riktiga, grillade hamburgare gjorda på 100% nötkött. Detta blir vår åttonde etablering och vi är glada att kunna hjälpa ett 20-tal ungdomar från trakten ut i arbetslivet. Vi ser fram emot att bli en del i allt positivt som händer i Ronneby just nu genom samarbete med, framför allt, föreningslivet,” säger Marcus Persson, franchisetagare hos Burger King®.

”Vi hade ett fantastiskt år i 2016 då vi öppnade hela fjorton nya restauranger runtom i Sverige och totalt trettioåtta i Skandinavien”, säger Rune Sandvik, VD, Burger King Skandinavien, King Food. ”Nu finns vi tillgängliga på ännu en ort och vi är glada över att vi utökar vår närvaro i södra Sverige och att vi gör det tillsammans med PMM Faster Food.” fortsätter Rune.

För pressfrågor, vänligen kontakta:Lina Nilsson, Marknadschef, Burger King Sverige, King Food
Tel: + 46 70 609 37 72, e-post: lina.nilsson@kingfood.se

Marcus Persson, Franchisetagare, PMM Faster Food
Tel: + 46 767 926 400, e-post: marcus@fasterfood.se