Johan Zetterstedt, vd och grundare av Fastighetsnytt och Business Arena.

Att investera i Norden: så leds kapitalet till rätt marknad

Med anledning av Business Arena London som äger rum den 17 maj 2018, publicerar branschtidningen Fastighetsnytt och Nordens största mötesplats för fastighetsbranschen och samhällsbyggnadssektorn, Business Arena, ett specialmagasin om att investera i Norden.

Mot bakgrund av den rådande situationen i Europa och globalt finns ett ökat intresse för den Nordiska regionen från utländska investerare. Business Arena London ger en helhetsbild om hur omvärldens utveckling påverkar regionen såväl ur ett makroekonomiskt- och tillväxtperspektiv samt hur det påverkar investerings- och fastighetsmarknaden.

I specialnumret finner du djuplodade analyser och artiklar om den nordiska investerings- och fastighetsmarknadens tillväxt. Missa till exempel inte Dagens Industris Magnus Dagels analys av de nordiska ländernas positiva överprestation genom åren, eller Svenska Handelskammarens chefsekonom Andreas Hatzigeorgious krönika om Europas snabbast växande kapitalmarknad.

Specialnumret sätter Business Arena London i sitt sammanhang. Ta del av den första versionen av programmet som består av ett kraftfullt seminarieupplägg och kapitalmarknadsdragningar. I samband med kongressdagen den 17 maj på Park Plaza Westminster Bridge i London, pågår aktiviteter dagen innan och efter inom ramen för programmet. Den 16 maj kickar vi igång kongressen med en välkomstträff och den 18 maj bjuder Stockholm Business Region och UK Department of International Trade in till halvdagsseminarium.

- Business Arena London ger dig allt du behöver veta om Sverige och Norden inom investeringar i reala tillgångar, och specialnumret är en utmärkt introduktion till det, säger Fastighetsnytt och Business Arenas vd och grundare, Johan Zetterstedt i samband med publiceringen.

Tidningen kommer även att distribueras på MIPIM under Business Arenas seminarium den 14 mars. Varmt välkommen att möta oss där!

Ta del av tidningen digitalt här >>