Bostadsfrossan 2017 och läget nu

Nyhet   •   Mar 05, 2018 11:16 CET

Hans Wallenstam, vd för Wallenstam, Pernilla Bonde, vd för HSB Riksförbund, Joakim Henriksson, vd vid OBOS Sverige och Krister Karlsson vice vd för SBB Norden medverkar på Business Arena Göteborg den 10 april.

Hösten 2017 går till historien som hösten då bostadsfrossan slog till. Efter ett kvartssekel av nästan obrutet uppåtgående bostadspriser bröts trenden och marknadens reaktion var panikartad. Nischade bostadsutvecklare tvingades till extrema åtgärder: likvidering av tillgångar och aktieemissioner. Allt för att inte hamna i rejäla trångmål. Hur är läget på marknaden nästan halvår senare? Har priserna fortsatt falla, hur påverkas bostadsbyggandet? Vilken effekt har ett skärpt amorteringskrav haft? Lyssna till en initierad panel på Business Arena Göteborg den 10 april.

På scen ser vi:

• Hans Wallenstam, vd, Wallenstam