En fjäderfri påsk på Butterick’s

En fjäderfri påsk på Butterick’s

Nu kan du välja ett fjäderfritt alternativ till påsk på Butterick’s. De fjäderfria fjädrarna är tillverkade av syntetmaterial och under tillverkningen har inga animaliska biprodukter används. Ett smart val.

Stockholm, mars: Fira in våren och pynta ordentligt inför påsken i härliga påskfärger med fjädrar gjorda av syntetmaterial. Fjärdarna passar perfekt att dekorera påskriset med eller kanske en tråkig buske vid entrén? Välj mellan färgerna gul, grön och ljusrosa.

- Allt fler kunder frågar efter fjäderfria alternativ till påskriset och det känns helt rätt att kunna erbjuda en djurvänlig variant. Det går helt i linje med vår strävan att ständigt förbättra vårt företagsansvar där vi vill vara med och bidra positivt till både människor och djur. Vår ambition är att leda utvecklingen inom fest och maskerad, säger Stina Petrini marknad- och affärsutvecklingschef på Butterick’s Leco.

Påskfjädrar i syntetmaterial med böjbart skaft.
Innehåller 5 fjädrar per förpackning.
Höjd 22 cm.

.

GÄLLANDE UTVECKLINGEN AV CORONAVIRUSET (COVID-19)
Butterick’s butiker har öppet och det går förstås även att handla online på buttericks.se Våra medarbetare håller en extra god handhygien för att minska risk för smittspridning. I våra butiker har vi just nu tagit bort sminktest och möjligheten att bli sminkad. Kom ihåg att inte bara sprita händerna utan att också tvätta med tvål och varmt vatten.

Taggar

Idag har Butterick’s butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Halmstad och Helsingborg. Butterick's finns även som shop-in-shop i Barkarby, Uppsala och Tidaholm samt naturligtvis också webbutiken www.buttericks.se Vi agerar även som grossist åt återförsäljare runt om i Skandinavien via www.leco.se

Presskontakt Presskontakt 0707784396