Butterick's ökar Halloween-försäljningen och bygger ut.

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2010 11:31 CEST

Årets Halloweensäsong ser ut att bli den bästa hittills för Butterick's Leco AB. Både de egna butiksenheterna och grossistdelen visar på en markant ökning i omsättning i år, inte minst för webbutiken www.buttericks.se

-Intresset för att fira Halloween fortsätter att öka i Norden. Det är extra roligt att vi nu också säljer mer av vårt ordinarie maskeradsortiment i år inför Halloween. Vi har inför årets säsong tryckt extra mycket på att Halloween ska upplevas som en glad maskeradhögtid där alla sorters dräkter passar in för att få bort fokuseringen på skräck och död. Det ser glädjande nog ut som det har betalat sig, säger företagets VD Bengt Olander.

I och med den ständigt ökande efterfrågan på företagets produkter väljer man nu att, direkt efter Halloweensäsongen, bygga ut lagerytan i Simlångsdalen med ytterligare ett par tusen kvadratmeter. Detta för att kunna säkerställa en bra logistik och snabba leveranser ut till kunderna i framtiden.

-Vi arbetar också med att ytterligare effektivisera order och lagerhanteringen inför expansionen. Jag utesluter inte heller att nyanställningar kan bli aktuella när utbyggnaden är klar, avslutar Bengt Olander.

Huvudentreprenör för utbyggnaden är JONAB.

För mer information, kontakta:

Bengt Olander, VD

Mob. 0705-335270

e-post: bengt.olander@buttericks.se

Butterick's Leco AB - Ett av Sveriges äldsta detaljhandelsföretag. Även grossist för återförsäljare. Huvudkontor och lager i Simlångsdalen utanför Halmstad. Egna butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Halmstad. Joint Venture-butiker i Ullared samt Helsingfors, Finland.

Kommentarer (0)