Stark försäljning för Byggmaterialhandeln i Västra Sverige under november

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2017 08:00 CET

Försäljningen i * Västra regionen (se nedan vilka län som ingår) ökade, under november i år jämfört med 2016, med 6,0% för jämförbara enheter. Riket ökade under samma period med 9,4%. Västra regionen är den region, tillsammans med Södra regionen, som dock fortfarande har den bästa ackumulerade utvecklingen i landet.

Fjolåret slutade med en ackumulerad tillväxt för Västra regionen med 6,5% och 2017 ser också positivt ut och tillväxten hittills är 5,8% jämfört med rikets 5,1%.

November innehöll lika många försäljningsdagaren som förra året.

Vi bifogar rapporten gällande hela riket som PDF och Word fil.

Se diagram för statistiken i regionen.

* Hallands-, Jönköpings- och Västra Götalands län

Byggmaterialhandlarna (f.d. Bygg & Järnhandlarna) är en branschorganisation för landets återförsäljare av byggmaterial. Vi samlar över 780 medlemsföretag. Vår verksamhetsidé är att hjälpa till med att positionera bygghandeln gentemot leverantörer, kunder och samhälle och därigenom öka attraktiviteten för branschen.
Vi arbetar med frågor som statistik, Juridik, Säkerhetsfrågor, Hållbarhetsfrågor, Driver branschprojekt och skapar gemensamma mötesplatser.