Starkt resultat för byggmaterialhandeln i Mellersta Sverige i november

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2017 08:00 CET

Försäljningen i * Mellersta regionen (se nedan vilka län som ingår) ökade, under november i år jämfört med 2016, med höga 10,6% för jämförbara enheter. Riket ökade under samma period med 9,4%. Regionen hade den bästa tillväxten tillsammans med Södra Sverige.

Den ackumulerade tillväxten för regionen är 5,4% (Riket 5,1% ). Fjolåret slutade med en ackumulerad tillväxt för Mellersta regionen med 6,0% så utvecklingen under december kommer att vara avgörande för om förra årets siffra skall kunna tangeras eller överstigas.

November innehöll lika många försäljningsdagar som förra året.

Vi bifogar rapporten gällande hela riket som PDF fil.

Se diagram för statistiken i regionen.

* Västmanland-, Uppsala-, Södermanland-,Östergötland-, Värmland- och Örebro län

Byggmaterialhandlarna (f.d. Bygg & Järnhandlarna) är en branschorganisation för landets återförsäljare av byggmaterial. Vi samlar över 780 medlemsföretag. Vår verksamhetsidé är att hjälpa till med att positionera bygghandeln gentemot leverantörer, kunder och samhälle och därigenom öka attraktiviteten för branschen.
Vi arbetar med frågor som statistik, Juridik, Säkerhetsfrågor, Hållbarhetsfrågor, Driver branschprojekt och skapar gemensamma mötesplatser.