Möt oss i Almedalen

Möt oss i Almedalen

Mellan den 3-6 juli kommer vi vara i Almedalen för att knyta viktiga kontakter för den fortsatta utvecklingen av Forsåker. Vi vill utbyta erfarenheter kring stadsutvecklingsprojekt av liknande karaktär med äldre bevarad bebyggelse, och naturligtvis skapa ett intresse kring den nya stadsdelen och de spännande etableringsmöjligheterna som finns i området.

MölnDala Fastighets AB och representanter från Mölndals stad kommer finnas på plats i Almedalen mellan del 3-6 juli och den 6 juli håller vi ett seminarium med tema Själen och skälen på Västsvenska Arenan, där du är varmt välkommen att komma och lyssna samt delta!

Själen och skälen – är gammalt mer värdefullt än nytt när vi omvandlar våra städer?

Seminariet fokuserar på värden kopplade till platser med en genuin historia och hur gammal och ny bebyggelse kan samspela i dagens stadsutveckling. Det byggs mer än någonsin men hur gör vi för att inte bygga bort vår historia och själ när ekonomi och funktionalitet står högt på agendan? Kulturella och kreativa näringar trängs undan, samtidigt som brokiga, spännande miljöer är mer attraktiva än någonsin.

Seminariet är öppet för alla intresserande och riktar sig till aktörer inom stadsutveckling, fastighetsutveckling, byggsektorn, destinationsutveckling och kultursektorn.

När: fredag 6/7 kl 13.30

Var: Västsvenska Arenan, Strandvägen i Visby

Är du inte på plats i Almedalen? Då kan du delta online via Västsvenska handelskammarens webbsändning;

Välkommen att ta kontakt med oss!

VD Bjarne Fjellanger tfn 0736-73 59 08

Projektutvecklare Annelie Bjerkne Gerdin tfn 0707-25 81 68