Vi söker en driven projektledare

Nyhet   •   Jan 22, 2016 10:39 CET

Nytt år med nya möjligheter. I takt med att projektet växer behöver vi nu ytterligare en driven projektledare till Mölndala Fastighets AB, det kommunala bolaget som leder planeringen och utvecklingen av Forsåker. Tillsammans med vårt konsortium ska vi skapa en modern stadsdel som binder samman Mölndals stadskärna. Läs mer om tjänsten och ansök redan idag…

Arbetsplatsbeskrivning

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att förverkliga visionen för den nya stadsdelen Forsåker? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att utveckla verksamheten. Du kan starta vårt första kontorsprojekt redan i år. Vi bygger om en verkstadsbyggnad i industrikärnan för att ge plats åt bland annat vår egen verksamhet.

Arbetsbeskrivning

Mölndala fastighets AB söker nu en projektledare som i samverkan med övriga medarbetare bidra till att arbetet med att utveckla en ny stadsdel i Forsåkerområdet sker effektivt och koordinerat.

Du är en viktig del i bolaget och din roll innebär främst ansvar för genomförande av ny- till och ombyggnad samt underhållsentreprenader i befintligt bestånd. Projektledaren har resultat- och byggherreansvar för tilldelade projekt inom ramen för Forsåker samt bistår VD i arbetsmiljöfrågor och riskhantering samt affärsutvecklare vid genomförande på plats. Tjänsten innebär många kontakter såväl internt som externt med konsortieparter, medborgare, entreprenörer och samarbetsgrupper inom Mölndals stad. Det ställs höga krav på samarbetsförmåga och förmåga att skapa god stämning i projektets arbetsgrupper.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Helhetsansvar för genomförande av ny- till- och ombyggnadsprojekt samt underhållsentreprenader i befintligt byggnadsbestånd från förstudier och förprojektering till förvaltning.

– Resultat- och byggherreansvar inkluderande budget och prognosarbete för tilldelade delprojekt.

– Bistår VD och affärsutvecklare i arbetsmiljöfrågor och riskhantering i det dagliga arbetet.

– Säkra genomförande av undersökningar och utredningar inom Forsåkersområdet.

– Forma projektorganisationer och leda arbetet inom tilldelade projekt.

Kvalifikationer

Du som söker har relevant högskoleexamen samt mångårig dokumenterad erfarenhet som projektledare eller teknisk konsult inom bygg- eller fastighetsbranschen. Du har goda kunskaper om lagar, bestämmelser och standarder inom entreprenad området. Att du har god kunskap om fastighetsjuridik och genomförandefrågor är ett krav. Kunskap om framförallt plan- och bygglagen är värdefullt. Du har erfarenhet av att läsa och skriva avtal, samt har god förhandlingsvana. Det är meriterande att ha erfarenhet av beslutsprocesser från kommun och/eller myndighet.

Den vi söker är som person ansvarsfull och gillar att arbeta självständigt med både stora och små projekt. Vidare ska personen vara kommunikativ i såväl tal som skrift. Det är också viktigt att ha förmågan att kunna arbeta med många olika arbetsuppgifter samtidigt och kunna hålla deadlines. Vidare är det viktigt att personen är flexibel och uthållig, men samtidigt vara drivande i projekten. Personen bör ha en hög social kompetens samt ha förmågan att agera professionellt mot både näringslivet, kommunen och övriga intressenter.

För mer information om tjänsten och ansökan>>