Kundreferens: Bygglet skapar ordning och reda för Göteborgs Måleri & Co AB

Det är en stor fördel att ingenting faller mellan stolarna. Nu missar vi aldrig att fakturera något jobb!. Dessa ord kommer från Mikael Gullberg som är en av två företagsledare på Göteborgs Måleri & Co AB. Han driver företaget tillsammans med Sandor Larsson och har idag 32 anställda.

Vad fick er att välja Bygglet?

Jag fastnade främst för den ordning och reda som Bygglet skapade. Det viktigaste när man driver ett företag är att veta vad som skall göras och vad som är gjort samt att allt blir korrekt utfakturerat. Allt detta erbjuder Bygglet.

Hur har Bygglet förändrat ert sätt att arbeta?

Efter att ha jobbat med Bygglet ett tag kan jag se åtskilliga fördelar jämfört med hur vi jobbade tidigare. Bygglet hjälper oss att minska mycket av det dubbelarbete vi gjorde förut. Nu kan vi snabbt och enkelt skapa snygga offerter och fakturor med bara några enkla knapptryckningar, vilket ger ett väldigt proffsigt intryck.

Det som dock har sparat mest tid och pengar för oss är möjligheten att få alla våra leverantörsfakturor inskannade. Vi slipper all pappershantering och kan direkt i Bygglet koppla ihop dem med rätt projekt för vidarefakturering. Vi kan också på ett enkelt sätt skicka fakturorna till bokföringen, och slipper därmed höga kostnader för bokföring.

Sammanfattningsvis är det väldigt smidigt att ha allt samlat på ett och samma ställe och att det alltid är tillgängligt via internet. Bygglet ger oss ett väldigt bra enhetligt koncept. Vi har all information samlad i systemet, till och med vår ISO-standard och regler för ISO som vi kan nå via appen.

Skulle du rekommendera Bygglet till andra företag i branschen?

Jag kan rekommendera Bygglet till alla som jobbar inom hantverksbranschen, men även till andra branscher som jobbar i någon form av projekt, säger Mikael. Det tar dock emot att rekommendera det till måleriföretag här i Göteborg. Bygglet ger oss nämligen en väldig stor fördel konkurrensmässigt sett, i jämförelse med de företag som inte har det.