Kundreferens: Enkelheten för personalen i fält var avgörande för valet av Bygglet

Med flera projekt igång samtidigt är det svårt att hålla reda på tids- och materialåtgång för varje jobb. Det i sin tur kan leda till förlorade inkomster, och ni vet vad som sägs: ”Många bäckar små leder snart till en hel å”. För fibernätsbyggarna på JTD AB i Ljungby har Bygglet hjälpt dem att få full koll på sin verksamhet. De anställda kan nu snabbt och enkelt digitalt rapportera in både tid och material, direkt efter utfört arbete.

”Kostnaden för Bygglet har vi lätt tjänat in på en månad.
Det på grund
av att vi inte glömmer att debitera material och arbetstid”

Jim Rosenvang, VD, JTD AB

Vad fick er till att välja Bygglet?

Allt började med de många små servicejobb vi utför. Jag tyckte att det var svårt att hålla reda på dessa med både tid, material och fakturering. Efter att ha testat flera olika system för att få koll på dem fastnade jag för Bygglet. Det var enkelt och smidigt utan en massa onödiga eller “flashiga” funktioner. Idag används Bygglet av alla i verksamheten.

En av de främsta anledningarna till att vi valde Bygglet är enkelheten för personalen i fält. Det är där det måste gå fort och vara smidigt.

Hur har Bygglet påverkat ert sätt att arbeta?

Idag har vi full koll på hur mycket tid vi lägger på ett arbete. Framförallt glömmer vi inte att debitera kund för använt material eller utförd tid. All arbetstid är satt på ett projekt i Bygglet, därför glöms den aldrig av.Kostnaden för Bygglet har vi lätt tjänat in på en månad. Det på grund av att vi inte glömmer att debitera material och arbetstid.

Vilka är de största fördelarna med Bygglet?

Att det ger oss full kontroll på material o tid. Även projektuppföljningen, att man kan se hur ett projekt har gått - vad det har kostat oss och vad vi har tjänat på det. Det är det viktigaste för mig. Jag gillar även snabbheten när man fakturerar.

Skulle du rekommendera Bygglet till andra företag i branschen?

Ja, absolut! Bygglet hjälper oss väldigt mycket och jag hoppas att fler upptäcker det. Vi är väldigt nöjda!