Tydlig projektinformation med arbetsorder

Att skapa en arbetsorder för varje projekt underlättar för projektets intressenter. I en arbetsorder beskrivs vad som ska göras och alla involverade får den information de behöver för att kunna utföra arbetet utan att tappa onödig tid.

Arbetsordrar ger information till projektets intressenter

För varje projekt i Bygglet kan du skapa en arbetsorder. Arbetsordern beskriver projektet och vad som skall utföras. På så sätt får alla i projektet den information de behöver för att kunna utföra arbetet. Har du skapat projektet baserat på en offert, får dina medarbetare dessutom information om vilka arbetsmoment som ingår inom ramen för offerten. Med bra arbetsordrar minskar risken för feltolkningar mellan dig, din personal och dina kunder! Arbetsordrarna finns alltid tillgängliga – på kontoret så väl som på byggarbetsplatsen via mobila enheter (Smartphone).

Mobila enheter gör kommunikationen smidig och snabb

Arbetsordrar fördelas ut till berörd personal via mobiler. Då kan också använt material återrapporteras under arbetets gång. En arbetsorder bör vara så tydlig som möjligt för att undvika misstolkning, då är det viktigt att så mycket väsentlig information som möjligt finns med.

Allt detta innehåller en arbetsorder i Bygglet:

• Tydlig karta från Google med översikt och detaljerad gatunivå för arbetsplatsen
  • En bild över fastigheten från Google Streetview
  • GPS-koordinater som kan matas in i bilens navigator
  • Information från offerten så som materialspec. och utförandeinstruktioner
  • Bifogade filer; exempelvis ritningar, bilder, instruktioner mm.

Passar små och medelstora företag inom byggbranschen

Bygglet är speciellt utvecklat för små och medelstora företag inom byggbranschen. Systemet är anpassat för en mängd olika inriktningar inom byggsektorn såsom; mark och anläggning, glasmästeri, el, VVS, tak och plåt, golv och kakel, måleri och snickerier m.fl. Det är lätt att bli förtjust i Bygglet. Läs hur Bygglet underlättar vardagen för några av alla våra nöjda kunder. Klicka här

Läs mer om alla tidsbesparande funktioner.

Boka en kostnadsfri onlinedemo

Bygglet passar alla företag, oavsett storlek och vi har inga startavgifter – uppstart, utbildning och fri support ingår alltid! Du kan välja att få ett företagsbesök eller en demo online. Bestäm själv vilken tid och plats som passar bäst.

Boka demo