Fortsatt stark föräljningsutveckling i Västra Sverige

Pressmeddelande   •   Jul 27, 2016 08:00 CEST

Bygg och Järnindex redovisar försäljningsutvecklingen inom byggmaterialhandeln för hela landet. Vi kan nu även introducera regionala jämförelsetal.

Försäljningen i * Västra Sverige (se nedan vilka län som ingår) ökade, under juni år jämfört med 2015, med 2,4 för jämförbara enheter. Regionen har alltså en något högre tillväxt än genomsnittet för riket (2,0). Regionen ligger nu på en ackumulerad tillväxt på hela 9,1% (Riket 7,7%). Mycket höga värden som innebär att Västra regionen är en av de regioner inom Byggmaterialhandeln med starkast tillväxt.

Se diagram för statistiken i regionen.

Rapporten för försäljningsutvecklingen i riket bifogas separat.

* Hallands-, Jönköpings- och Västra Götalands län

Byggmaterialhandlarna (f.d. Bygg & Järnhandlarna) är en branschorganisation för landets återförsäljare av byggmaterial. Vi samlar över 750 medlemsföretag. Vår verksamhetsidé är att hjälpa till med att positionera bygghandeln gentemot leverantörer, kunder och samhälle och därigenom öka attraktiviteten för branschen.

Kommentarer (0)

Kommentera