Almi Invest, Martin Timell och Sörmlandsfonden investerar i prissajt för hemmafixare

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2016 13:36 CEST

Magnus Svensson CEO, Martin Timell och Patrik Dahlén CIO

Byggvarulistan är en fristående prisjämförelsesajt som är ovärderlig för alla hemmahantverkare som ska renovera, bygga fritids- eller småhus och som vill säkerställa att man får konkurrenskraftiga priser på sitt byggmaterial. Efter lanseringen i Norge stärker man nu kassan med 1,4 miljoner kronor i en bryggfinansiering från tidigare investerare, bl.a. Sörmlandsfonden och Martin Timell och även Almi Invest som kliver in som ny investerare.

I en bryggfinansiering har Byggvarulistan tagit in 1,4 miljoner kronor från tidigare investerare med Sörmlandsfonden och Lars Lindgren i spetsen men även från Almi Invest som kliver in som ny investerare.

– Vi har påbörjat vår lansering i Norge och har fler stora och spännande saker på gång under året. Det gör att vi behöver mer kapital för att ta oss dit, säger Byggvarulistans VD Magnus Svensson.

Styrelseledamoten och delägaren Martin Timell fortsätter att stötta bolaget och är entusiastisk inför framtiden.

– Genom Byggvarulistan vill vi ge alla konsumenter, såväl hemmafixaren som proffsen, bättre möjligheter att hitta rätt material av rätt kvalitet till rätt pris, säger Martin Timell, känd bl.a. från TV-programmet Äntligen hemma.

Almi Invest kliver in som ny investerare och ser en stor potential i Byggvarulistan.

– Vi tror att teamet bakom Byggvarulistan har hittat en nisch i en snabbt växande e-handelsmarknad med stort mervärde för konsumenten, säger Fredrik Malmström, Investment Manager på Almi Invest i Linköping.

Pressmaterial

Nedladdningsbara logotyper och bilder på bl.a. Magnus Svensson finns tillgängliga på http://byggvarulistan.se/press

För ytterligare information kontakta:

Magnus Svensson, delägare och grundare Byggvarulistan i Sverige AB

Tel +46 704 449 987

Mail magnus@byggvarulistan.se

Fredrik Malmström, Investment Manager Almi Invest Linköping

Tel +46 705 385 143

Mail fredrik.malmstrom@almiinvest.se

Byggvarulistan.se är en oberoende jämförelsesida som riktar in sig mot Gör-Det-Själv-marknaden. Konsumenten ska hitta byggvaror från e-handlare, fysiska byggvaruhus och kunna få en prisöversikt på hela sitt byggprojekt. Byggvarulistans filosofi är att konsumenten lättare ska hitta både priser och förstå de olika kvalitetsskillnaderna på byggvaror på den svenska byggvaruhusmarknaden.

Kommentarer (0)