Tommy Carlstedt blir Sälj- och Affärsansvarig på Byggvarulistan

Byggvarulistan är en fristående prisjämförelsesajt som är ovärderlig för alla hemmahantverkare som ska renovera, bygga fritidshus eller på annat sätt är intresserade av pris på byggvaror. Nu har Tommy Carlstedt förstärkt Byggvarulistans säljteam.

Tommy Carlstedt kommer närmast från Swedbank där han under de senaste 8 åren haft olika roller med inriktning mot ledarskap, affärsutveckling samt försäljning. Innan dess bestod karriären av olika försäljningsinriktade tjänster inom både B2C och B2B.

– Att få möjligheten att vara med och utveckla e-handeln inom byggvarubranschen känns spännande och intressant. E-handel lockar med de positiva effekter som finns, jämfört med fysisk handel, framförallt gällande miljöpåverkan och minskad tidsåtgång. Byggvarulistan är företaget som har alla förutsättningar till att lyckas hjälpa ”gör-det-självaren” att genomföra planering och inköp av rätt byggvaror till rätt pris på ett enklare sätt än tidigare, säger Tommy Carlstedt.

– Byggvarulistan har kommit in i en fas där försäljning och affärer blir väldigt viktigt. Vi är glada att få med oss Tommy på resan och hans driv och kompetens kommer att ta oss till nya höjder, säger Byggvarulistans VD Magnus Svensson.

Rekryteringen av Tommy Carlstedt är början på ett år som kommer bli väldigt händelserikt och spännande på Byggvarulistan.

Nedladdningsbara logotyper och bilder på bl.a. Magnus Svensson, Patrik Dahlén och Tommy Carlstedt finns tillgängliga på http://byggvarulistan.se/press

Magnus Svensson, delägare och grundare

Tel 070-444 99 87 Mail magnus.svensson@byggvarulistan.se

Tommy Carlstedt, sälj- och affärsansvarig

Tel 070-716 50 60 Mail tommy.carlstedt@byggvarulistan.se

• byggbeskrivningar
  • entreprenörer
  • fritidshus
  • renovera
  • teknikföretag
  • säljare
  • start-up
  • startup

Byggvarulistan.se är en oberoende jämförelsesida som riktar in sig mot Gör-Det-Själv-marknaden. Konsumentens ska hitta byggvaror från e-handlare, fysiska byggvaruhus och kunna få en prisöversikt på hela sitt byggprojekt. Byggvarulistans filosofi är att konsumenten lättare ska hitta både priser och förstå de olika kvalitetsskillnaderna på byggvaror på den svenska byggvaruhusmarknaden.