Bygma Branschnytt

Bygma Branschnytt

Friggebod, Attefallshus, nu öppnas det upp för Bolundaltanen

Den 1 juli har vi sannolikt en ny lag på plats som innebär att kravet på bygglov för altaner slopas. Ett välkommet förslag då det idag kan krävas bygglov om du vill bygger altan i anslutning till ditt hus, beroende på hur altanen ska se ut. Förslaget öppnar även upp för att bygga altan vid Attefallshus utan bygglov. Sommarens projekt är nog för många därmed spikat.

Läs mer om nya förslaget på naringsdepartementet.se

App som förenklar för byggintresserade

Nu lanseras en uppdaterad version av den populära Bygma-appen som sparar tid och miljö. Precis som tidigare har du dessutom snabb och smidig tillgång till pris och dokumentation för cirka 3,000 artiklar, men även information om sortiment och lagersaldo på alla Bygmas anläggningar. Du kan med appen också skapa inköpslistor så att inköpen sen går snabbt i butik och som går att mejla vidare om du behöver det. Med hjälp av appens kamera kan du enkelt fota en produkts EAN-kod och genast kan få information om såväl pris och montering som miljöbedömningar. Det kan du göra antingen på plats när du jobbar eller i butiken. Du slipper på så sätt tappa tid genom att börja bläddra i monteringsanvisningar eller behöva slå på datorn.

Ladda hem appen på Google Play. Sök på Bygma.