Västsvenskt hälsoföretag vinner stort Export Boost pris!

I förbindelse med Internationella handelsdagen den 4 december så vann Nordic Superfood by Myrberg det stora Export Boost priset som innebär stöd inför en internationalisering och global export. Aktörerna som står bakom priset är ALMI, EKN, Business Sweden, Enterprise Europe Network, Västsvenska handelskammaren.

Juryn´s motivering:

Nordic Superfood AB är ett nystartat företag med världen i blickfånget redan från start. För oss i Exportboost-panelen är det viktigt att företaget grundar sig på naturliga produkter i ett kundsegment som är trendigt och bara har sett början på den fulla potentialen. Det finns en aggressiv internationell tillväxtplan för de närmaste åren och vi kommer att sätta in stöd och kompetens från aktörerna i det Regionala Exportcentret för att planen ska lyckas. Den glöd och entreprenörsanda som lyser kring ägaren Linda Myrberg kommer att vara en nyckel till framgång. Ett stort grattis till Exportboost 2018

Niclas Emanuelsson, Regionchef Väst, Business Sweden

....

Varför behöver världen Nordic Superfood?

"Tidsbrist är den största hälsoboven idag – folk stressar och har inte tid att vara hälsosamma och den dåliga maten är otroligt lätttillgänglig och billig. Dessutom innehåller maten vi äter idag ca. 50% mindre näring än förr i tiden. Utmaningen är att få i sig tillräckligt med anti oxidanter, mineraler och vitaminer. Bär & växter som växter vilt i Norden har extremt mycket högre halter av av anti oxidanter och vitaminer än några andra bär i världen. Jag tror på att för att få en hållbar hälsa måste vi ha produkter som är tillgängliga, enkla att använda och naturliga!

Nordic Superfood skall bli tillgängligt för många runt om i världen, så att man dagligen skall få möjlighet att smaka på den rena, nordiska naturen - på ett enkelt sätt! Med våra produkter kan man lätt sätt få i sig dessa vitaminer, proteiner och mineraler – 1 tsk pulver eller råsaft motsvarar ca. 100 bär. Enkelt att använda i ett glas vatten, i smoothien, på yogurt eller gröt. " Linda Myrberg, grundare till Nordic Superfood by Myrberg.

* Internationella Handelsdagen arrangeras av Västsvenska handelskammaren och är mötesplatsen där västsvenska företag ges unika möjligheter till inspiration, kunskap och nätverkande för bättre affärer på en global marknad.