Bythjul Direkt - Näthandel av däck hela vägen hem

Bythjul Direkt - Näthandel av däck hela vägen hem

Bythjul.com - Nordens största näthandlare av däck - introducerar ett helt nytt sätt att köpa och byta däck: hemleverans och däckbyte direkt på garageuppfarten. Detta är stort genomslag för näthandeln av däck och nu höjs bekvämligheten och smidigheten väsentligt. Under hösten kommer Bythjul påbörja utrullning, och först ut är norra Stockholm.

Däckbyte är en olämpa som de flesta skulle velat vara utan. Eftersom alla vill byta däck samtidigt är köer och svårigheter med tidsbokning vanligt. Ofta tvingas bilägare vara borta från jobbet flera timmar för att få däckbytet gjort. Finns det någon annan lösning?

Eftersom "Tid är pengar" för de flesta jobbar Bythjul ständigt med att hitta lösningar som gör det obligatoriska däckbytet till en smidigare upplevelse. Bythjul erbjuder redan billiga kvalitetsprodukter - en normal kund sparar 20-30% på en uppsättning däck jämfört med vid köp hos däckverkstaden. Därtill får man snabba leveranser, ett bredare sortiment, expertråd, däcktester, kundrecensioner på däck och närliggande verkstäder. Man bokar sin tid på nätet och betalar för tjänsterna redan vid däckköpet. Därför är det redan mycket smidigare att köpa däck på nätet. Men.. det är inte tillräckligt och nu tar Bythjul nästa stora kliv.

Bythjul Direkt - Vi byter däck hemma hos dig
Bythjul Direkt heter konceptet som är en symbios av näthandel av däck och mobila däckverkstäder. Konceptet innebär helt enkelt att kunden bokar tid på nätet, och Bythjul åker hem till kunden och skiftar däcken direkt på garageuppfarten eller på jobbet om bilen står där. De gamla däcken tar Bythjul med sig och återvinner, och önskas däckhotell av vinter- eller sommarhjul erbjuds även det. Mobilitet är nyckeln eftersom allt finns i bilen, precis som i en vanlig däckverkstad.

"Vem kom på idéen? Det är ju så briljant och smart. Att Bythjul Direkt även tar med de gamla däcken är ett stort plus. Mycket nöjd!" - Susanne Palo, Bythjuls testpanel

Kundundersökningar visar att däckköpare efterfrågar högre grad av bekvämlighet, och Bythjul tror att tiden är mogen för e-handeln att nå hela vägen hem. Det var inte så längesen det kändes främmande att beställa hem en färdigpackad matkasse till dörren men nu erbjuds det av flera stora matkedjor. Konsumtionsmönster förändras, och nu har turen kommit till däckbranschen spår Torkel Hallander, VD för Bythjul Norden AB.