C More och TV12 sänder U18-VM 2017 från Slovakien

Intresset för Sveriges JVM-lag har vuxit under många år och TV-sändningarna i juletid har blivit tradition för många supportrar. Nu sänds för första gången även U18-VM och det är TV12 och C More som kommer att sända turneringen som spelas den 13–23 april.

Tidigare i februari spelade U18-laget den sista turneringen innan den slutliga truppen tas ut till VM i Slovakien. Sverige kom tvåa i fyrnationsturneringen i Sundsvall efter en straffrysare mot USA.

Intresset för Sveriges juniorlag i ishockey växer och nu får även Småkronorna känna på hur det känns att ha svenska folkets stöd under en mästerskapsturnering. TV12 och C More sänder nämligen alla Sveriges matcher i U18-VM som spelas i Slovakien den 13–23 april – en glädjande nyhet för Svenska Ishockeyförbundet som kommer att arrangera turneringen på hemmaplan 2019.

– Vi är såklart glada för att TV12 och C More väljer att sända mästerskapet. Vi är stolta över våra juniorlag och ser sändningen som en viktig förutsättning för att bygga varumärket kring vårt U18-lag samt ge oss förutsättningarna för att skapa en härlig stämning när det är vår tur att arrangera turneringen om två år, säger Anna Nordkvist, Marknads-, kommunikations- och försäljningschef.

– Vi utökar vår satsning på svensk hockey och skriver ny historia, då TV12 och C More blir först i Sverige att sända Sveriges samtliga matcher i U18-VM. Det ska bli otroligt spännande att följa vårt yngre hockeylandslag, där flera av spelarna har sin hemvist i både SHL och HockeyAllsvenskan, som är två av våra mest engagerande rättigheter, säger Erik Westberg, sportchef TV4-Gruppen och C More.

• Hockey

• u18-vm