Hasse Backe till C More och TV4

Den erfarne tränaren och fotbollsexperten Hasse Backe blir ny expert i C More och TV4. Backe återvänder till C More och TV4-Gruppen där hans främsta uppdrag blir Allsvenskan på C More, kommande VM- och EM-kval och VM- och EM-turneringarna i TV4 samt den nya turneringen UEFA Nations League.

– Att komma tillbaka och få vara en del av C Mores proffsiga produktioner och vassa fotbollsrättigheter ser jag verkligen fram emot. Det ska bli fantastiskt roligt att jobba med såväl Allsvenskan som landslagsfotboll och kommande mästerskap, säger Hasse Backe, expert C More.

Hasse Backe är tillbaka som expert i C More och TV4-Gruppen. Första uppdraget blir Allsvenskan i C More och nästa år kliver Backe även in som expert under EM-kvalet, VM i Ryssland samt kommande VM-kval, EM 2020 och VM 2022.

– Jag är oerhört glad att Hasse Backe ansluter till C Mores och TV4s fotbollsteam. Hans unika kunnande och erfarenheter blir ett fantastiskt tillskott till vår starka fotbollstrupp, först nu i år som expert i Allsvenskan i C More och sedan under EM- och VM-turneringarna, kvalen och den nya turneringen UEFA Nations League, säger Erik Westberg, sportchef C More och TV4-Gruppen.

TV4 och C More har de exklusiva sändningsrättigheterna till samtliga herrlandslagets matcher från och med hösten 2018 till VM 2022. I rättigheterna ingår EM-kval, VM-kval och den nya turneringen UEFA Nations League, liksom alla europeiska kvalmatcher till EM och VM. Sedan tidigare är det även klart att TV4-Gruppen sänder VM- och EM-turneringarna 2018, 2020 och 2022 tillsammans med SVT.

• hasse backe
  • tv4