Mike Helber ny expert i C More

Nu är det klart att den förre klubbdirektören och spelaren Mike Helber blir ny expert i C More. Under hockeysäsongen kommer Helber vara expert i studion vid sändningarna från Hockeyallsvenskan. Och kommer där att ha Björn Oldeen vid sin sida som programledare. Duon Oldeen och Helber gör sin debut i rutan ihop den 11 september då C Mores sändningar från Hockeyallsvenskan har premiär.

I samband med att C More börjar sända Hockeyallsvenskan nu när säsongen drar igång i september så samlas alla matcher från ligan på ett och samma ställe för första gången. C More, som även sänder SHL, förvärvade de fyraåriga rättigheterna i våras och nu börjar C Mores Hockeyallsvenskan-trupp ta form - först ut är Mike Helber.

– Mike har det engagemang och kunskap vi sökt. Förutom att han är rättfram och orädd så har Mike ett unikt perspektiv genom sin erfarenhet både som spelare och som klubbdirektör, säger Johan Cederqvist, sportchef C More.

- Med den bakgrunden kommer Mike bli ett viktigt tillskott även i SHL-sändningarna.

USA-födde Mike Helber kommer närmast från tjänsten som klubbdirektör i Linköping HC, klubben som han även spelade för i tio säsonger.

– Det ska bli fantastiskt roligt att få jobba med C More som ishockeyexpert. Det blir en unik möjlighet att få bidra med egna erfarenheter från olika delar av sporten som jag hoppas tillför något extra i formandet av sändningarna från Hockeyallsvenskan redan från början, säger Mike Helber, expert C More.

I C Mores sportutbud ingår utöver samtliga matcher i Hockeyallsvenskan och SHL även alla matcher från Allsvenskan, Superettan och Elitserien i Speedway, de flesta och största turneringarna från ATP- och WTA-touren och grand slam-turneringen Wimbledon. Och samtliga tävlingar från världens största golftour, PGA-touren, från och med januari.

• Vintersporter

• björn oldeen
  • michael helber
  • shl
  • hockeyallsvenskan
  • ishockey
  • c more sport

C More Entertainment AB är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen Nyhetsbolaget och MTV i Finland.