Person of Interest tillbaka på C More med säsong två

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2012 09:18 CEST

J J "Lost" Abrams och Jonathan "Dark Knight" Nolans thrillerserie fortsätter

Förra hösten fick J J Abrams och Jonathan Nolans thrillerserie Person of Interest svensk tv-premiär på C More. Nu är det dags för säsong två, som hade premiär i USA för ett par veckor sedan. Jim Caviezel spelar en före detta CIA-agent som sänds på udda uppdrag av den förmögne enstöringen Mr Finch (Michael Emerson). Duon spanar på människor som kan komma att bli inblandade i ett brott, och försöker förhindra det utan att veta om den de jagar är offer eller förövare. Serien visas på C More Series och C More Series HD, och finns tillgänglig i C More Play.

I Person of Interest spelar Jim Caviezel ("The Passion of the Christ", "Den tunna röda linjen") före detta CIA-agenten John Reese, lika mycket enstöring som sin mystiske uppdragsgivare Mr Finch (Michael Emerson, Benjamin Linus i "Lost"). Tillsammans försöker de rädda liv med hjälp av uppgifter stulna ur det personregister Finch skapade åt myndigheterna efter World Trade Center-attacken. Det svåraste delen av uppdraget är att lista ut om de personer Jim förföljer för att få mer information är offer eller brottslingar. I hälarna har de poliserna Carter och Fusco, spelade av Taraji P. Henson (Oscarnominerad för "Benjamin Buttons otroliga liv") och Kevin Chapman.  När säsong två inleds får Reese ett mystiskt meddelande från den maskin de hämtar personuppgifter ur. Meddelandet hjälper honom i sökandet efter Finch, som hålls fången av Caroline ”Root” Turing (Amy Acker).

Hjärnan bakom Person of Interest är Jonathan Nolan som tillsammans med brodern Christopher skrivit bland annat "Memento", "The Dark Knight" och "The Dark Knight Rises". Nolan producerar Person of Interest tillsammans med J J Abrams ("Lost", "Felicity", "Alias").

Person of Interest säsong 2 har svensk tv-premiär på C More Series och C More Series HD 2 november kl 21.00

C More Entertainment AB, den ledande leverantören av premiumbetal-tv-tjänster i Norden, erbjuder betal-tv och interaktiva tjänster under huvudvarumärket C More samt varumärkena C Sports och Filmnet. C More betal-tv finns hos alla betydande digital-tv-distributörer i Norden utom Viasat. C More erbjuder i Norden 27 C More-kanaler, i Norge och Danmark även CANAL 9, samt CANAL 8 SPORT i Danmark. C More Entertainment ägs till 65% av TV4-Gruppen och 35% av Telenor.