Så bemannar och sänder C More SM-Slutspelet 2013

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 15:35 CET

Tisdagen den 12 mars drar SM-Slutspelet 2013 igång med kvartsfinaler som i år är utspridda dagligen över två veckor. C More visar tre matcher från varje kvartsfinalomgång och sänder till och med fjärde semifinalen och sedan en match så länge två matchserier pågår. Lasse Granqvist är ciceronen som lotsar genom avgörandet och har vid sin sida Leif Boork och Niklas Wikegård.

C More har precis som tidigare år förstahandsval av match fram till och med tredje semifinalen, sänder garanterat till och med fjärde semifinalen och sedan en match så länge två matchserier pågår. C Mores studio är på plats på arenona under slutspelet och sändningsstart i C More Sport är tjugo minuter innan matchstart.

C Mores laguppställning under SM-slutspelet 2013
Lasse Granqvist leder sändningarna som programledare och kommentator tillsammans med experterna Niklas Wikegård och Leif Boork. Övriga experter och kommentatorer är Anders "Ankan" Parmström, Arto Blomsten, Anders Fredriksson, Åke Unger och JOhan Edlund. Björn Oldeen, som även är programledare, Suzanne Sjögren och Peter Henriksson är reportrar.

Matcherna som visas i C More finns även tillgängliga för abonnenterna på C More Play. Dessutom går alla matcher från SM-slutspelet att se på CSports.se.

Mer information om sändningarna skickas ut i mars.

Klicka här för pressbilder på C Mores profiler >>

För ytterligare information, kontakta: Ulrika Westerberg, pressansvarig sporten C More,
070-745 93 14.

C More Entertainment AB, den ledande leverantören av premiumbetal-tv-tjänster i Norden, erbjuder betal-tv och interaktiva tjänster under huvudvarumärket C More samt varumärkena C Sports och Filmnet. C More betal-tv finns hos alla betydande digital-tv-distributörer i Norden utom Viasat. C More erbjuder i Norden 27 C More-kanaler, i Norge och Danmark även CANAL 9, samt CANAL 8 SPORT i Danmark. C More Entertainment ägs till 65% av TV4-Gruppen och 35% av Telenor.