Tredje säsongen av Halvvägs till himlen med Johan Glans får urpremiär på C More

När Johan Glans återvänder i säsong tre av serien om den strävsamme kyrkoherden Albin, gör han det på C More. Den nya säsongen av Halvvägs till himlen premiärvisas på C More, där man också kan streama alla tidigare avsnitt av den populära komediserien. Sissela ” Filippa Bark” Benn gör nu entré i handlingen som excentrisk diakonissa. Två avsnitt i veckan kommer till C More, där man sedan streamar dem när man själv vill.

C More har mest svenskt filminnehåll av alla, däribland de senaste biofilmerna och världspremiär på Beck-filmerna. Nu satsar C More även på nya svenska serier. Först ut är den nya dramathrillern Gåsmamman (26 november) samt senaste säsongen av komediserien Halvvägs till himlen som tidigare premiärvisats på TV4. I säsong tre är fortsätter livet hos kyrkoherde Albin (Johan Glans) och komminister Jan (Anders Jansson) i Östra Nöbberups församling. Nu inleder Albin ett komplicerat distansförhållande, och kärleken skakar även om Jans kyska tillvaro. De tampas också med begravningsbyråkorruption, curlingföräldrar, sviktande intresse för konfirmation och framför allt den nya excentriska diakonissan Ylva (Sissela Benn, känd som Filippa Bark). Halvvägs till himlen, som regisserats av Leif Lindblom och Mikael Syrén, produceras av Anagram Film & TV. Säsong tre har åtta avsnitt.

De som inte tidigare stiftat bekantskap med gänget i Östra Nöbberups församling, eller vill se om serien från början, kan redan nu streama säsong ett och två här. De har tidigare visats på TV4, där säsong tre visas nästa år.

Halvvägs till himlen på C More
Säsong ett och två finns tillgängliga för streaming nu
Avsnitt ett, säsong tre: premiär på C More Series och C More Series HD 29 nov kl 20.30
Avsnitt två, säsong tre: premiär på C More Series och C More Series HD 29 nov kl 21.00
Två avsnitt/vecka blir tillgängliga för streaming från och med sin premiärdag på C More

För mer information, intervjuförfrågningar och möjlighet till förhandstitt, kontakta mona.holmquist@cmore.se 070-358 2865

PressbilderTrailer

• c more series
  • tv-serie
  • johan glans
  • sissela benn
  • halvvägs till himlen

C More Entertainment AB är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen Nyhetsbolaget och MTV i Finland.