Världspremiär för fyra nya Beckfilmer på C More

3 december 2015

På nyårsdagen är Martin Beck tillbaka i den första av fyra nya filmer som får exklusiv världspremiär hos C More. Ytterligare tre nya Beck-filmer får sedan urpremiär i början av februari, mars samt april på C More, där man streamar dem när man själv vill. I februarifilmen introduceras Becks nye kollega Steinar Hovland, spelad av Guldbaggebelönade Kristofer Hivju som vi även känner igen från Game of Thrones.

Räknar man in de fyra filmer som får exklusiv premiär på C More januari-april 2016 finns det 34 Beck-filmer. Det är den längsta svenska filmserien genom tiderna, och i en Ipsos-undersökning har Beck också visat sig vara svenskens favorit bland filmpoliser. Nio av tio svenskar har sett minst en Beck-film! Beckpremiärerna ingår i landets största utbud av svensk film, som man hittar hos C More.

I filmen Gunvald, som får premiär på nyårsdagen, ställs Beckgruppen inför sin största utmaning någonsin. Den 6 februari får C Mores tittare sedan träffa Steinar i Beckfilmen med samma namn. Kristofer Hivju spelar denne moderne, empatiske representant för Oslopolisen. Han kastas in i arbetet med Beck (Peter Haber), Oskar Bergman (Måns Nathanaelson), Klas Fredén (Jonas Karlsson), Jenny (Anna Asp), Ayda (Elmira Arikan) och de andra på stationen. Evige favoriten Grannen (Ingvar Hirdwall) tar förstås sina stänkare som vanligt i de nya filmerna, och bland gäststjärnorna märks Simon J Berger, Lisette Pagler, Per Graffman och Elisabet Carlsson.

Kristofer Hivju Guldbaggebelönades för sin insats i Turist (ses på C More nu) och spelar Tormund Giantsbane i Game of Thrones (ny säsong på C More i vår).

För manus till Beckfilmerna står Mikael Syrén, Josefin Johansson, Stefan Thunberg och Antonia Pyk. Mårten Klingberg har regisserat filmerna Gunvald och Steinar, Jörgen Bergmark står för regin till Vid vägs ände och Sista dagen. Beckfilmerna produceras av Filmlance i samarbete med TV4 och C More.

Beck på C More
Gunvald har exklusiv Sverigepremiär på C More nyårsdagen
Visningstider och synopsis
Steinar har exklusiv Sverigepremiär på C More 6 februari
Vid vägs ände har exklusiv Sverigepremiär på C More 5 mars
Sista dagen har exklusiv Sverigepremiär på C More 2 april

Från och med filmernas premiärdatum är de tillgängliga för streaming på C More

För ytterligare information v v kontakta Mona Holmquistmona.holmquist@cmore.se 070-358 2865

Klicka här för att hämta bilder för denna pressrelease.

• beck
  • kristofer hivju
  • peter haber
  • gunvald

C More Entertainment AB är den ledande premiumleverantören av film, serier och sport i Norden under varumärket C More. C More Entertainment AB ingår i Bonnier Broadcasting, tillsammans med TV4-Gruppen Nyhetsbolaget och MTV i Finland.