Behöver du kalibrera höga tryck sanbbt, enkelt och utan kladd "Fluke 8370" är då produkten för dig!

Marknadens bredaste tryckområde för högtryck

Behöver du kalibrera höga tryck och vill ha ett brett arbetsområde utan att behöva ha flera kalibratorer? Med Fluke 8270A/8370A högtrycks kalibrator kan du kalibrera med gas ända upp till 1000 Bar/100 MPa absolut eller gage. Du väljer själv vilket tryckområdet som passar dig bäst och köper bara givare som du skjuter i enheten och du är igång, enklare kan det inte bli.

Med sin ”turndown” på hela 100:1 säkerställer du även att du kan kalibrera långt ner i tryck, skulle du vilja gå under 100:1 behöver du bara sänka intrycket och vips så kommer kalibratorns ”turndown” att få ett nytt område utan att du behöver fundera på någonting mer.Tack vara att enheten är moduler kan du plocka i och ur givare på bara 20 sekunder om inte dom 5 platsers som enheten är bestyckad med skulle räcka. Med 8370 från Fluke är du framtidssäkrad även om du börjar med givare för kanske 40 MPa så behöver du inte när behoven växer behöver du aldrig skicka in kalibratorn för ombyggnad eller uppgradering om du skulle vilja kalibrera 70 MPa utan installera bara den nya givaren och du är igång.

8x70 kan bestyckas med olika givare utefter dina noggrannhets krav ända ner till 0,01% av RD som onoggrannhet. Inte nog med att kalibratorn kan fås med en mycket hög noggrannhet den är också mycket snabb så även i produktionstest passar den utmärkt, att nå ett stabilt tryck på 100 MPa på under 45 sekunder är inget som du troligen sett innan.

• Snabb att reglera in trycket <45 sek upp till 100MPa
  • Modulbaserad med 5 givare
  • Hög noggrannhet 0,01% RD
  • ”Turndown” 100:1
  • CPS system vilket garanterar att du inte kan få in olja eller smuts i kalibratorn, du slipper rengöra alla testobjekt innan kalibrering.
  • Mycket tyst

För mer info om Fluke 8270A och 8370A kontakta Caltech