Radian lanserar en ny generation instrument för elmätartest

Radian research lanserar nu sina nya referensstandarder ”RX-3X” och ”RX-2X” för kontroll av elmätare.

Det beräknas att över 200 miljoner elmätare av äldre typ kommer att bytas ut i Europa till ”Smarta” elmätare. Med elabonnenternas medvetenhet att spara energi och därmed kostnader ställs allt högre krav på elmätarnas noggrannhet. Med Radians nya referensstandard, RX-3X, kan du som arbetar på utvecklings/test center eller i kalibreringslab, vara säker på att du har utrustning du kan lita på. Radians referensstandarder erbjuder marknadens högsta noggrannhet.

Radian har under många år varit en stor ledande tillverkare av energi referenser framförallt på amerikanska marknaden. På den Nordiska marknaden har Radians referenser mest använts i testbänkar för kalibrering av elmätare och i elektroniklab där man ställer högsta kraven på noggrannhet. Dessutom är instrumenten från Radian lämpliga fältinstrument för trefasmätningar.

Med nya RX serien befäster Radian ställningen som marknadens noggrannaste referens för kalibrering av elmätare. RX serien kan presentera allt från Watt, Watt/Hrs, VA, VAR, Volt, Amp, Power factor, fasvinkel allt enligt ANSI/IEC -algoritmer.

• CAT IV 600V
  • Spänningsonoggrannhet 0,005%
  • 1mA till 200A
  • Uppfyller IEC 61010 – CAT IV/600V