Revolutionerande RH och Temp sensor Från Michell

Michell Instruments har utvecklat en revolutionerande RH sensor som kommer förändra marknaden för RH sensorer och som utvecklats från kundernas behov.
Sensorn är helt programmerbar, vilket gör att du själv kan ställa in önskad utsignal och funktion via mjukvara (som är kostnadsfri).

Kan således visa Dew Point, Water Activity, Absolute humidity, Specific Enthalpitet, Frost Point. HS3 har marknadens bästa noggrannhet 0,8% RH. Ett 5 punkts kalibreringscertifikat medföljer varje sensor.
Prob spetsen är utbytbar och är enkel att byta ut till en låg kostnad, detta ökar livslängden, minskar stilleståndstiden och minimerar underhållet. Varje spets har ett unikt serienummer, vid byte känner sensorn av serienummer och spetsens kalibreringsdata.

• 0,8% RH med 5 punkts kalibrerings certifikat
  • Helt programmerbar, utsignal; RH, Daggpunkt, Frostpunkt, temperatur mm
  • Utbytbara kalibrerade digitala probspetsar
  • Digital kommunikation
  • Temperatur -40-(+120)
  • Valbar utsignal
  • Dataloggnings funktion i PC mjukvaran
  • Fördelaktigt pris
  • IP 67

För mer info om HS3 sensorn klicka här

För kalibrering/underhåll av RH probar rekommenderar vi Michell Instruments senaste fukt verifieringsinstrument HygroCal 100 som fungerar perfekt med HS3.

HygroCal 100 är ett lättvikts instrument på bara 3,2 kg med markandens bästa noggrannhet och stabilitet. Batteri tid om 8 timmar vid arbete med 7 stycken probar simultant vilket resulterar i hög effektivitet per arbetsdag med många kalibrerade probar.