De har fått nog av frosseriet

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2013 12:31 CET

En familj i Berlin vill bygga ett nytt samhälle helt fritt från pengar, en odlarförening i USA bekämpar den orättvisa tillgången på hälsosam mat och kostexperterna är eniga om vi både för hälsan och miljöns bör dra ner på konsumtionen av både kött och socker.

Nya numret av Camino, som nu finns ute i handeln och på nätet, tar avstamp i vårt frossande i mat och prylar. Istället för problemen fokuserar vi i vanlig ordning på att lyfta fram olika ideér och initativ för hur vi kan förändra samhället till det bättre.  I reportaget "Tål planeten dieter" konstaterar vi att det finns många åsikter om dieter som LCHF och 5:2 men att forskarna trots allt är slående överens om vilken mat som är långsiktigt sund att äta , både för människa och miljö.
I artikeln "Peak jul" resonerar Ingemar Tigerberg kring hur det är möjligt för julhandeln att slå nya rekord och lyfter fram positiva trender i tiden. Och i bildserien "Fullt hus" har vi fått titta in hos fem svenska hushåll som på olika sätt brottas med all mat och prylar som de samlar på sig hemma.

Dessutom: intervju med Polarbröds styrelseordförande Anna Borgeryd, recept från trendiga kokboken Veggivore, tips på nya slitstarka textilier och mycket mer...

Samtliga reportage från nya numret finns publicerade på caminomagasin.se tillgängliga att läsa för våra prenumeranter. Om du som journalist vill kunna läsa någon artikel för att skriva om eller referera till den, kontakta oss så ser vi till att du får åtkomst till innehållet.

Läs mer på caminomagasin.se.

Kommentarer (0)