Sommaren är räddad – campingsemestern är bara ett klick bort!

Den nya bokningssajten, campcation.se, innehåller allt campingresenärer behöver för att kunna planera och boka sin campingsemester. Hand i hand med visionen om en grönare tillvaro erbjuder Campcation en digital förmedlingstjänst som samlar alla Sveriges campingar och gör dem bokningsbara online.

Att campingbranschen släpat efter när det kommer till digitalisering är inget hemligt och resenärer har beskrivit det som mödosamt att planera sin semester. Samtidigt omsätter branschen mer än 4 miljarder kronor årligen och visar inga tecken på att stagnera.

- Camping har blivit trendigt igen. Den är ingen slump att Greta Thunberg kommer från Sverige, vi svenskar vill resa mer hållbart och har fått upp ögonen för vad vårt vackra avlånga land har att erbjuda, säger Johanna Raga Waronen, grundare av Campcation.

Campcation är byggt kring idén att alla enkelt skall kunna ta del av den perfekta campingsemestern. I år spås dessutom allt fler ge sig ut på vägarna för att uppleva campingsverige, om än på två timmars avstånd hemifrån.

-Trots den rådande situationen i världen hoppas svenska folket på att skapa nya semesterminnen, säger Ludwig Wård, grundare av Campcation. Han fortsätter, för att alla skall känna sig trygga att boka och planera sin semester har Campcation, i samråd med tillgängliga campingar, valt att erbjuda avbokningsmöjligheter upp till 2 dagar före ankomst.

Om Campcation

Campcation grundades i början av 2020 av ett ungt gäng entreprenörer, bästa vänner, syskon och kärlekspar. Affärsidén är lika enkelt som den är tydlig, det skall vara lätt att boka en campingsemester. Företagets livsfilosofi är precis som det står skrivet på hemsidan - Skapa minnen för livet.