Campus Åre satsar på framtiden

Campus Åre utvecklas vidare och ansöker om förnyad start hösten 2014 på Åre Sport och Skidlärarlinje, Åre Äventyrs och Vildmarksguide samt Event och Mötesproducent vilka alla är utbildningar som funnits flera år och som kontinuerligt utvecklas mot en framtida arbetsmarknad.

Yrkeshögskolan utbildar till efterfrågad kompetens hos företag och bransch. Myndigheten för yrkeshögskolan beslutar om vilka utbildningar som ska beviljas medel. Campus Åre står denna omgång för en tredjedel av ansökningarna från Jämtlands län. Övriga sökande i länet är Tillväxt Frostviken, Hermods Östersund samt YA Utbildning AB

Totalt har över 1 186 önskningar inkommit till Myndigheten för Yrkeshögskolan som har ett viktigt uppdrag att värdera och besluta vilka utbildningar som får medel. Det finns enligt uppgift medel att bevilja 25% av ansökningarna.

Campus Åre erbjuder idag möjligheter till tentamen för distansstudenter, akademiska studier på plats Åre samt yrkesinriktade utbildningar.

Det var i våras fler än 500 som vill gå någon av de utbildningar som finns vid Campus Åre, det handlar om nämnda yrkeshögskoleutbildningar samt SKARP Åre och Outdoor & Adventure Management som ges av Mittuniversitetet. Oräknat är de distansstudenter som läser olika utbildningar.