Pressinbjudan: Länskonferens om alkohol, narkotika, dopning och tobak

Pressmeddelande  •  2012-03-23 11:00 CET

Den 26 mars arrangeras för tredje året i rad "Mot samma mål" om ANDT-förebyggande arbete. Till årets konferens och mässa kommer ca 160 praktiker, tjänstemän och politiker för att få och sprida kunskap. Konferensen inleds av Kristina Axén Olin, fd finansborgarråd i Stockholm och nu aktiv inom ideell sektor.

Bland rubrikerna kan nämnas "Polisens arbete kring tillgänglighet", Patrick Widell, chef Ungdomspolisen Stockholm City, "Langning eller bara köpa ut?" med Susanne Öhrn, Systembolaget, "Cannabis – fakta och myter", Ulf Wahlgren, Livsstilsmottagningen, "Våldsförebyggande i nöjesmiljö", Daniel Müller, STAD och "Fräsch? - en kampanj mot vattenpipa", Smart Ungdom.

Tid: Den 26 mars 09.00-16.30
Plats: Norrmalmskyrkan, Norrtullsgatan 37, Stockholm

Välkommen!

Presslegitimation krävs.

Bakom arrangemanget står: Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning (CAN), Hela Människan Stockholms län, IOGT-NTO, Stockholmsdistriktet, Nykterhetsrörelsens Bildningsverksamhet, NBV, Stockholms län, Anhöriga mot droger (AMD), Stockholms Läns Nykterhetsförbund, LNF, Länsstyrelsen i Stockholms län, Sveriges Landsråd i alkohol- och narkotikafrågor, SLAN, STAD, Utvecklingsenheten, socialförvaltningen Stockholms stad Motorförarnas Helnykterhetsförbund, MHF Länspolismyndigheten Stockholm Systembolaget.

Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, är en ideell förening som har till uppgift att sprida information om alkohol och andra droger. Våra återkommande nationella undersökningar är Skolelevers drogvanor, Drogutvecklingen i Sverige och Narkotikaprisutvecklingen. CAN genomför även lokala och regionala undersökningar på uppdrag av kommuner och län. Läs mer på www.can.se.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom