Pressinbjudan: Spelar det någon roll vad folk tycker?

Påverkar ungas och vuxnas attityder till alkohol och narkotika deras beteende? Och om deras attityder inte påverkar konsumtionen - spelar de någon roll? Hur mycket unga och vuxna dricker och
använder olika typer av narkotika undersöker vi regelbundet. Våren 2014 har vi tittat närmare på attityderna.

Tid: Fredagen den 4 juli kl 11:00-11:45
Plats: Campus Gotland, F21 (BJÖRKANDERS)

Medverkande: Linda Engström, IOGT-NTO, Björn Fries, debattör, Mattias Grundström, Alkoholgranskningsmannen. Anna Raninen, CAN och Mattias Svensson, Magasinet Neo.Ted Bergdahl modererar. Arrangör: CAN.

• prevention
  • alkohol
  • narkotika
  • attitydundersökningar
  • alkoholreklam

Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, är en ideell förening som har till uppgift att följa konsumtionsutvecklingen och sprida information om alkohol och andra droger. Våra återkommande nationella undersökningar är Skolelevers drogvanor och Monitormätningarna. CAN genomför även lokala och regionala undersökningar på uppdrag av kommuner och län. Läs mer på www.can.se, www.drugsmart.com och www.espad.org.