Boris Lennerhov, VD för Gekås, blir ambassadör för CancerRehabFonden

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2018 08:00 CEST

Boris Lennerhov, VD för Gekås Ullared AB. Foto: Jonas Arneson.

Boris Lennerhov drabbades 2014 av cancer i lymfkörtlarna och mjälten. Behandlingen gick bra och han är idag friskförklarad. Nu blir han ambassadör för CancerRehabFonden.

- Som ambassadör för CancerRehabFonden vill jag bidra till att öka kännedomen om organisationens verksamhet. Jag vet själv hur viktigt det är med återhämtning efter cancer och jag förstår att många behöver CancerRehabFondens hjälp, säger Boris Lennerhov.

År 2014 besökte Boris Lennerhov en läkare med anledning av att han hade dåliga blodvärden och hade gått ner i vikt. Proverna visade att han hade cancertumörer i lymfkörtlarna och mjälten. Behandlingen gick bra och han är numera friskförklarad.

- Jag har gjort stora förändringar i livet efter cancern. Jag tränar och har lagt om min kost. Jag håller min träning på en motionsnivå och tränar för att kunna må så bra jag kan i vardagen, säger Boris Lennerhov.

Eva Hansen är generalsekreterare på CancerRehabFonden:

- Vi är både stolta och glada över att Boris Lennerhov vill bli ambassadör för CancerRehabFonden. Han har ett stort nätverk och kan hjälpa oss att sprida information om vår viktiga verksamhet. Det är mycket positivt att vi får en till manlig ambassadör, som kan hjälpa oss att nå ut till fler män, säger Eva Hansen.

Boris Lennerhov är tf. koncern-VD för Gekås AB & VD Gekås Ullared AB.

CancerRehabFonden är en insamlingsorganisation som samlar in pengar för att kunna erbjuda kostnadsfri rehabilitering och stöd till cancerdrabbade vuxna och barn. Vår vision är att alla cancerdrabbade ska kunna få rehabilitering som hjälper dem tillbaka till livet.

Vi har ett 90-konto och Svensk Insamlingskontroll granskar årligen hur våra intäkter används.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.