Byrån DET Sthlm gör det igen – släpper pro-bono-filmer för CancerRehabFonden där kända sport- och hälsoprofiler talar ut om sin cancer

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2016 14:24 CET

Sedan 2013 har reklambyrån DET hjälpt CancerRehabFonden kostnadsfritt med sina tjänster. I juli 2014 lanserade de CancerRehabFondens första reklamfilm tillsammans med fotograf Peter Hoelstad – och nu är det dags igen. Frontpersoner för de nya filmerna är OS-medaljören Anette Norberg, chefredaktören Pamela Andersson och sportjournalisten Katarina Hultling.

Under januari 2016 släpps de nya filmerna, vars syfte är att uppmärksamma vikten av rehabilitering under och efter cancer och CancerRehabFondens arbete.

I filmerna syns OS-medaljören i curling Anette Norberg, sportjournalisten Katarina Hultling och tidningen Topphälsas chefredaktör Pamela Andersson – tre starka personligheter som har en sak gemensamt – alla tre lever med en cancerdiagnos. I filmerna berättar de om sin cancer och hur den påverkat deras tillvaro – och om vägen tillbaka till livet.

”Filmerna är avskalade och går rakt in i hjärtat då CancerRehabFondens nya filmer har spelats in utan manus. Deltagarna har öppet inför kameran fått berätta om just sin cancerresa” säger Anna Calleberg, kommunikationsansvarig på CancerRehabFonden.

Med filmerna hoppas CancerRehabFonden, byrån DET och filmernas medverkande att omgivningen – både privatpersoner och företag – ska få upp ögonen för betydelsen av rehabilitering i samband med cancer.

Femton sekunder långa reklamfilmer kommer synas i TV4 med tillhörande grannkanaler under våren 2016, och längre filmformat med hela historierna finns tillgängliga på CancerRehabFondens hemsida och Youtube-kanal