Nya nyckelkompetenser ska hjälpa Sveriges cancerdrabbade

Pressmeddelande   •   Maj 21, 2014 12:22 CEST

CancerRehabFonden har efter måndagens årsmöte tillsatt flera nya styrelsemedlemmar med nyckelkompetenser som ska hjälpa organisationen att öka sin insamling till rehabilitering för cancerdrabbade.

På måndagens årsmöte tillsattes fyra nya medlemmar i CancerRehabFondens styrelse, något som innebär både förnyelse och förstärkning för organisationen. Bland dem ingår cancerläkare Kjell Bergfeldt, som med sin gedigna erfarenhet ska bidra med kunskap och nyheter inom området.

Nya i styrelsen är också Elisabet Anderson, f.d. generalsekreterare på SOS Barnbyar och Kenth Nuclér, f.d. förbundsdirektör vid Arbetsgivaralliansen med stor erfarenhet av styrelsearbete. Till ny ordförande valdes Magnus Sjölund, kontorschef på Dreamwork, med erfarenhet av förbättringsarbete och strategisk och operativ verksamhetsutveckling.

Vi ser fram emot att tillsammans arbeta för att CancerRehabFonden ska växa, och på så vis kunna hjälpa fler personer som drabbats av cancer med rehabilitering, säger generalsekreterare Eva Hansen.

Vid frågor, kontakta Eva Hansen på 08-522 001 04 eller eva.hansen@cancerrehabfonden.se