Pia Watkinson ny generalsekreterare för CancerRehabFonden

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2019 08:00 CEST

Pia Watkinson blir ny generalsekreterare för CancerRehabFonden. Foto: Pernille Tofte.

I december tillträder Pia Watkinson som ny generalsekreterare för CancerRehabFonden. Pia Watkinson kommer närmast från tjänsten som insamlingschef på Ersta diakoni och har lång erfarenhet av CSR-samarbeten, fundraising och PR.

- Vi är glada över att kunna meddela att Pia Watkinson blir vår nya generalsekreterare. CancerRehabFonden har utvecklats mycket positivt under ledning av Eva Hansen, som nu efter sju år lämnar posten som generalsekreterare. Som styrelseordförande ser jag fram emot att få arbeta tillsammans med Pia för att ta CancerRehabFonden till nästa nivå, säger Magnus Sjölund, ordförande för CancerRehabFonden.

Som insamlingschef på Ersta diakoni har Pia Watkinson haft ansvar för att säkerställa behovet av gåvomedel för flera verksamheter inom social omsorg och till sjukvård och forskning. Hon har även arbetat med CSR-samarbeten och fundraising på SOS Barnbyar, samt med tjänsteförsäljning och PR inom hotellbranschen.

- Jag ser fram emot att få leda CancerRehabFondens arbete och verka för att fler cancerdrabbade får rehabilitering, säger Pia Watkinson. För att kunna hjälpa fler behöver vi öka insamlade medel och jag hoppas kunna bidra med min erfarenhet. Alla känner vi någon som drabbats av cancer och det är oerhört många som är i behov av cancerrehabilitering.

Pia Watkinson tillträder formellt sin tjänst som generalsekreterare den 9 december.