Canon släpper dvd-skiva ”Exploring EOS”

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2009 08:30 CET

Nu kan fotografer få hjälp med att förbättra sin teknik med hjälp av en ny exklusiv dvd-skiva från Canon: ”Exploring EOS”. ”Exploring EOS” innehåller råd och inspiration från några av Canons mest erfarna proffsfotografer och är den perfekta presenten för alla som gillar att fotografera.

”Exploring EOS” följer den entusiastiska fotografen Nadine när hon tillsammans med fyra proffsfotografer gör en resa som blir hennes livs fotoäventyr. Genom att experimentera med de manuella funktionerna på EOS 500D, EOS 50D och EOS 7D och genom att lyssna på proffsen lär sig Nadine olika fotograferingsstilar och -tekniker som gör att hon kan ta enastående bilder på otroliga platser.

”Exploring EOS” är filmad i Sydafrika och tar dig steg för steg genom bildkomposition, olika fotograferingsmetoder och olika trick du kan använda för att få ut så mycket som möjligt av dina EF-objektiv eller SpeedLite-blixtar, oavsett var du är.

Har du haft problem med att komponera den perfekta landskapsbilden? Har du haft svårt att välja vilket objektiv eller filter du ska använda när du vill ta en bild av solnedgången i havet?  Canons proffsfotografer tar med dig och Nadine på en resa där du får lära dig att ta perfekta bilder av alla motiv, så att du aldrig mer behöver gå miste om de perfekta ögonblicken. ”Exploring EOS” innehåller allt du behöver för att få ut så mycket som möjligt av din Canon EOS-utrustning.

Canons fotografer hjälper dig med de enkla tips och trick de använder, och ger dig ovärderliga råd om hur du kan förbättra din fotografering, oavsett om du fotograferar porträtt, landskap, natur eller makro. De som hjälper dig att få bättre bilder är:

• Paul Brehem - makrofotografering
    Paul Brehem har röstats fram som en av världens 50 bästa fotografer av Digital Photography Magazine. Han ger dig tips om hur du komponerar makrobilder och om hur du använder funktionen för högdagerprioritet till att skapa effekter med olika dynamiska intervall.
  • Lambro Tsiliyaiannis - perfekta porträtt
    Lambro Tsiliyaiannis har mer än 20 års erfarenhet av att fotografera mode och reklam och visar hur du kan ta bilder med bländarprioritet i svagt ljus, ger dig tips om hur du kan förbättra kompositionen i porträtt och olika tekniker för hur du kan interagera med ditt motiv.
  • Duane Howard - levande landskap
    Duane Howard har rest vitt och brett i Afrika och ger dig enkla tips för att fånga skönheten och väldigheten i alla landskap - som att få ut så mycket som möjligt av det manuella läget och hur du kan förstärka känslan av djup och storhet genom att ta med mönster och färger i förgrunden i vidvinkelbilder.
  • Fergus Kennedy - bilder av djur
    Fergus Kennedy har - tack vare utbildning inom zoologi och marinbiologi - en djupgående förståelse av djur och ger dig tips om hur du tar perfekta djurbilder: hur du fotograferar djur i en viss miljö med vidvinkel, hur du förstår djurens beteende och vikten av uthållighet.

Dvd-skivan ”Exploring EOS” kommer att finnas tillgänglig hos utvalda återförsäljare för rek.pris 295 kr inkl.moms. Leveransstart december.

För mer information, kontakta:
Roel Lammers, Produktchef foto & video
Direkt: 08-744 86 21
E-post: roel.lammers@canon.se

Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer. Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare. Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 1800 miljoner kr/år. Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Koncernen har över 140000 anställda - varav drygt 15000 i Europa - och omsätter cirka 300 miljarder kronor. Ca 8% av omsättningen år 2008 investerades i forskning och utveckling. Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt. Canon är rankat som det mest miljövänliga företaget av den ideella miljöorganisationen Climate Counts i USA. Mer information om Canon finns på www.canon.se