Färgkartan VIT&GRÅ från Caparol - Ny färgkarta för modernt tidlös färgsättning inomhus

Pressmeddelande -

Caparol presenterar under vintern en serie inspirerande färgkartor för modern färgsättning inomhus. Färgkartorna och tillhörande miljöbilder är anpassade för dagens svenska hem och kombinerar hållbara, tidlösa kulörer med det senaste heta från trendinstituten i Europa.

Caparol vill inspirera till hållbar, funktionell färgsättning som låter den boende trivas under lång tid. För de allra flesta är en funktionell färgsättning synonymt med ljusa och förhållandevis neutrala kulörer. Med små medel, ex vis accentkulörer eller färgglada accessoarer kan en sådan miljö förnyas efter humör, högtid eller säsong. Vi kombinerar vår kunskap om aktuella trender med insikter om hur många svenskar vill färgsätta hemma och utvecklar färgkartor som kommer att få många att trivas i sina hem.

I mitten av februari lanserar vi en ny färgkarta, VIT&GRÅ, med 21 klassiska kulörer från neutralt vitt, via vita nyanser till dramatiskt grått. Allt avsett för hållbar stilren färgsättning inomhus.

Färgkartan VIT&GRÅ från CAPAROL

Färgkartan VIT&GRÅ innehåller en serie snygga, aktuella och användbara vita och grå nyanser för modern och stilren färgsättning inomhus. Bland de vita nyanserna finns varianter med både kalla och varma toner för att harmoniera med övrig inredning.

De grå kulörerna är valda för att täcka in allt från neutralt ljusare grått till mörkgrått med dragning åt grönt. Färger avsedda för miljöer med en stilren känsla med möjlighet att skapa allt från harmoni till dramatik.

Färgkartan innehåller 3 miljöer där valda kulörer ur färgkartan använts som väggfärg.

Färgkarta och miljöer har tagits fram i tätt samarbete med Pia Kennborn, Pia K AB (www.pia-k.se). Fotograferingen av miljöerna gjordes av Klas Svensson på MiM Bild AB (www.mimbild.se).

Caparol är idag en av Sveriges större färgtillverkare. Det svenska bolaget grundades 1918 i Göteborg, och har idag försäljning över hela Sverige. 1998 blev vi en del i en av världens största familjeägda färgkoncerner, DAW. DAW har flera affärsområden, varav Caparol med färg till yrkesmålerier och återförsäljare och kompletta fasad- och golvsystem för byggindustrin är känt på de flesta marknader inom Europa. Caparol uppvisar ett av marknadens bredaste program för behandling av mineraliska underlag, och har också ett mycket starkt sortiment inom dispersionsfärger (vägg och takfärger). Caparol distribuerar och säljer färg och handelsvaror från egna caparolbutiker och återförsäljare över hela landet. I Göteborg finns huvudkontor, produktion, laboratorium och centrallager.