TOMAS WANSELIUS BLIR OPERATIV CHEF PÅ CAPERIO

Tomas Wanselius tillträder rollen som operativ chef på Caperio den första januari 2015. Wanselius började som försäljningsdirektör på Caperio under våren 2014 och har haft en viktig roll bolagets vändning.

Tomas insatser på Caperio har nått alla mina förväntningar. Nu går vi in i en ny era där det handlar mycket om att ytterligare höja kvalitén i allt vi gör. Med Tomas inspirerande ledarstil erfarenhet och känsla för affären är han tveklöst rätt person att leda detta arbete, säger vd Christer Haglund.

• caperio

Kort om Caperio: Caperio är en IT-tjänstekoncern som säljer Cloud- och managerade tjänster, konsulttjänster och produkter för att optimera kundens IT-investering. Erbjudandet är inriktat på lösningar för IT-infrastruktur. Ett högt engagemang och lång erfarenhet säkerställer Caperios ansvar hela vägen..

2013 omsatte Caperio ca 964 mkr och har cirka 170 anställda fördelade på fem orter i Sverige. Caperio Holding AB är noterat på First North och Mangold Fondkommission AB är Certified Adviser och Likviditetsgarant.

Tomas Wanselius

Presskontakt CEO 08-562 175 00