Anne Mogensen Voss blir ny Head of Insight på Carat

Carat förstärker med ytterligare en strategisk kompetens i Anne Mogensen Voss. Anne blir ansvarig för strategi, insikt och ROI i rollen som Head of Insight. Idag är Anne Research & Strategy director på Maxus sedan nästan fyra år. Tidigare arbetade hon som Research Manager under 6 år på MEC samt som projektledare på ett antal mediebyråer. Efter en fil.kand. inom media och kommunikation från Uppsala Universitet och studier på IHR startade Anne i branschen redan 1994 och har gedigen erfarenhet av strategi, analys och ledarskap.

- Under hösten har vi genomfört en gedigen rekryteringsprocess och är mycket glada över att Anne har tackat ja till uppdraget som Head of Insight. Anne kommer arbeta med analytiker och kundteam för att utveckla vårt insiktsarbete och omsätta dessa i nyskapande strategier och lösningar som ökar våra kunders lönsamhet säger Nike Carlstoft, VD Carat Sverige. Anne är otroligt kompetent, nyfiken och ödmjuk så det känns fantastiskt bra att hon vill vara med på vår resa framåt.

- Det ska bli oerhört spännande att komma till en organisation med så tydlig riktning och glöd säger Anne Mogensen Voss.

Anne börjar sin anställning med placering i Stockholm den 14 mars.

• nike carlstoft
  • headofinsight
  • annemogensenvoss
  • mediebyrå
  • kommunikationsbyrå
  • carat

Carat är en av Sveriges- och världens ledande mediebyråer. Carat ingår i den globala Dentsu Aegis Network koncernen som erbjuder en unik helhet av kommunikationslösningar.

Carat har spetskompetens inom affärsplanering, mediestrategier och integrerad kommunikation. En central del är att ta fram strategiska konsumentinsikter, utifrån vilka vi sedan skapar både marknads- och mediestrategier för uppdragsgivarna. För mer information besök www.carat.se.

Nike Carlstoft

Presskontakt vd Carat Sverige 070-631 51 84