ETT BESÖK PÅ c/o HÄRINGE SLOTT GER PENGAR TILL STADSMISSIONEN

c/o Häringe Slott har samarbetat med Stockholms Stadsmission på olika sätt bland annat genom att använda sig av Blixtjobbare när de behöver hjälp med äppelskörden, flytta möbler och arbete i Slottsparken. I höst startar Slottet en insamling där gästerna är med och bidrar till Stadsmissionens arbete med Unga Station. Företag som bokar konferenser bidrar med femtio kronor per deltagare till Stadsmissionen. Jenny Ljungberg matchar sedan varje krona som samlats in ur egen ficka så att slutsumman blir hundra kronor per person. Baserat på tidigare års bokningar uppskattar de bidraget till att hamna på omkring 75.000kr, bara från konferensbokningarna.

- Att ge till dem som behöver har alltid legat både vår verksamhet och mig personligen varmt om hjärtat, säger vd:n och ägarinnan Jenny Ljungberg. Stadsmissionen gör ett fantastiskt arbete på många områden så det känns naturligt att utvidga samarbetet med dem.

Utöver de rent ekonomiska donationerna bjuder Häringe Slott in 80 personer från Stadsmissions Unga Station till en stor julmiddag på Slottet. Dessutom uppmanas gäster att ta med sig och donera kläder och husgeråd till Häringe Slott som de i sin tur skickar vidare till Stadsmissionen. På Häringe Slott finns även Åhlénspresentkort till försäljning, dessa delas sedan ut via Stadsmissionen till familjer så att de exempelvis kan köpa julklappar till sina barn.

- Vi är väldigt glada och tacksamma att c/o Häringe Slott hjälper oss att lyfta frågan hur barn och unga lever i Stockholm idag. Många har det väldigt svårt och söker sig till våra verksamheter för att få vardagen att gå ihop, säger Maria Bergman Kosinski Ansvarig företagssamarbeten på Stockholms Stadsmission

Läs mer om Häringes välgörenhetsarbete i höst på:

Unga Station är Stockholms Stadsmissions verksamhet för barn, unga och deras nätverk.

• Sociala frågor

• möten
  • konferens
  • häringe slott
  • hotell
  • c/o hotels
  • care of hotels

c/o Hotels kan beskrivas som en samling, romantiker, innovatörer och gourméer. Vi består av de svenska c/o Häringe Slott samt amerikanska c/o The Maidstone i East Hampton, NY.

Cornelia Hermelin

Presskontakt Marketing & Brand Pressansvarig