ZooVillage flyttar sin e-handel till Carismar

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2015 14:01 CET

Zoovillage, ett av Sveriges äldsta och mest etablerade e-handelsbolag, drivs sedan början av 2000-talet med stor framgång av Branko Perkovic och Pekka Östman.

Då ZooVillage var tidigt ute med e-handel byggdes ursprungligen en egen plattform vilken vidareutvecklas genom ett internt utvecklingsteam. Som en del av Zoovillage vidareutveckling har bolaget nu valt att ersätta samtliga egenutvecklade system och istället helt gå över till Carismars plattform för e-handel. Carismar kommer att utveckla, hosta och vidareutveckla Zoovillages samtliga siter.

”Carismar har lång erfarenhet i branschen och ett väldigt proffsigt team, vi har länge följt vad de gjort och har fullt förtroende för att de kommer bidra till Zoovillages fortsatta utveckling”

- Branco Percovic, VD, Zoovillage.

”Vi är både väldigt glada och stolta när en av Sveriges mest framgångsrika och erfarna e-handelsbolag väljer att helt satsa på Carismars lösning. Lansering och systemflytt är inplanerad till Q1 2016 och vi ser fram emot ett långt samarbete med Zoovillage.”
- Johan Carlmark, VD, Carismar.

Carismar levererar både e-handelsplattform och kompetens med fokus på lönsamhet. Carismars e-handelsplattform är utvecklad tillsammans med några av Sveriges största e-handlare och anpassas efter behov. Som fullservice e-handelsbyrå hjälper Carismar idag 20 st e-handlare att växa och utvecklas.  Exempel kunder: Bubbleroom, Tidningskungen, MaxGaming, Zoovillage, Porsche, DMRetro osv. Se mer på vår site: www.carismar.com

E-handel handmade in Stockholm est. 2004

Kommentarer (0)