Carlsberg startar supporterrevolution i EM-kampanj med fotbollslegendar

Carlsberg startar supporterrevolution i EM-kampanj med fotbollslegendar

Inför UEFA EURO 2016 ™ startar Carlsberg en fotbollsrevolution för att ge fler fans chansen att uppleva mästerskapet. I kampanjen ”La Revolution” samarbetar Carlsberg med den legendariska franska försvararen Marcel Desailly som hämtat inspiration från Frankrikes historia för att göra supporterrevolution under slagorden ”Liberté, Egalité, Footballité!”. En film som gestaltar solidariteten hos sanna fotbollssupporters blir startskottet för kampanjen.

Carlsberg är den officiella ölpartnern för fotbolls-EM i Frankrike 2016. Genom kampanjen ”La Revolution” ska Carlsberg ge bort ett stort antal biljetter och se till att fler fans än någonsin får chansen att se sina favoritstjärnor spela live. I satsningen tar Carlsberg hjälp av den före detta franska försvararen Marcel Desailly, som hämtat inspiration från sitt hemlands rika historia för att skapa ”the Republic of Fotball”.

– Nu är det dags att ta fotbollen närmare fansen! I andan av ”Liberté, Egalité, Footballité!” ska vi tävla ut fler matchbiljetter än någonsin och ge rekordmånga fans möjligheten att uppleva mästerskapet, säger Karin Atterfors, Marknadschef för Carlsberg.

”If Carlsberg did La Revolution”
Filmen ”If Carlsberg did La Revolution” refererar till den franska revolutionen i slutet av 1800-talet – fast med supportrar som hävdar att fotbolls-EM 2016 är deras eget mästerskap samt en fotbollsvariant på det berömda franska mottot "Liberté, Egalité, Footballité!”.

Filmen blir avsparken för en kampanj som ska ta mästerskapet närmare fansen och kommer att sändas via SBS Discovery och MTG. Utöver detta ska matchbiljetter tävlas bort som aldrig förr och supporters kommer under turneringen engageras att rösta på ”Carlsberg Man of The Match” samt ”Carlsberg Goal of the Round” och ”Goal of the Tourmament”.

Se filmen här:

För mer information, kontakta gärna:
Henric Byström, Kommunikationschef Carlsberg Sverige
E-mail: henric.bystrom@carlsberg.se

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett brett vin- och spritsortiment. Carlsbergs framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med verksamhet i över 40 länder.

Carlsberg Sveriges mission är att skapa njutning i vardagen genom att göra drycken till en upplevelse för alla människor. Vi ska leda vår verksamhet till lönsamhet och tillväxt, via en kultur som präglas av kvalitet, innovation och pågående förbättringar.