Carlsberg tar ölyogan till Sverige

Ölyoga innebär – precis som namnet antyder – utövande av yoga med en öl i handen. Träningstrenden sägs ha startat i Berlin men har dykt upp på allt fler platser runtom i världen de senaste månaderna. Nu tar Carlsberg konceptet till Sverige på yogastudion Urban OM och skapar Carlsberg Beer Yoga, en alkoholfri ölyoga som passar för både öl- och träningsälskare.

I takt med att intresset för yoga ökat runtom i världen har flera nya varianter av träningsformen dykt upp, där ölyogan är en av de nyaste. Fenomenet kombinerar yogans fokus, balans och meditativa inslag med öl och är en trend som sägs ha sitt ursprung i Tyskland. Nu tar alltså Carlsberg den populära träningsformen till Sverige på Urban OM.

”När vi letade inspiration upptäckte vi ölyogan, som vi direkt kände att vi ville göra i en alkoholfri tappning. Vi ser att folk i allt högre utsträckning väljer alkoholfritt som en del av en aktiv livsstil, och det är vad vi vill att Beer Yoga och Carlsberg Non Alco ska handla om”, säger Karin Atterfors, Marknadschef, Carlsberg Sverige.

Törstsläckande sommarträning

Carlsberg Beer Yoga presenteras på yogastudion Urban OM i Stockholm. Passen är baserade på traditionella yogarörelser som utförs med en flaska Carlsberg Non Alcoholic Organic som träningsredskap. En avslappnande och törstsläckande aktivitet för årets varmaste månader.

”Ölyogan är ett spännande sätt att utforska de traditionella yoga-elementen. Passet vi tagit fram är unikt just för Carlsberg Beer Yoga och formatet lämpar sig väl både för erfarna utövare och nya yoga-aspiranter som testar för första gången” säger Neo Moreton, instruktör på Urban OM.

Öl- och yogaintresserade kan under juni och juli testa Carlsberg Beer Yoga på Urban OM i Stockholm. Passen är ca 60 minuter långa, pris 250 kr per pass inkl. öl och lån av matta.

För passtider och mer info, se Urban OM:s hemsida: www.urbanom.se.

För mer information, kontakta: Johanna Lindberg
E-mail: johanna.lindberg@cohnwolfe.com