Ramlösa Brazil med smak av surf, sol och samba

Ramlösa Brazil med smak av surf, sol och samba

Mitt i januarikylan, när längtan efter sol och värme är som störst, lanseras Ramlösa Brazil Passion Peach. Med smak av passion och persika för drycken tankarna till det soliga och färgstarka landet Brasilien. Ramlösa Brazil är den tredje smakkombinationen från Ramlösa som hämtat inspiration från utvalda platser runt om i världen. Nyheten finns i butik från och med den 20 januari.

Årets nya smak från Ramlösa har hämtat inspiration från den färgstarka brasilianska kulturen. Mitt i vinterrusket ger Ramlösa Brazil en möjlighet för frusna nordbor att drömma sig bort till Brasiliens surf, sol och samba. Den nya smaken är frisk och balanserad och innehåller enbart naturliga smakämnen precis som Ramlösas övriga sortiment. Den har dessutom, efter förfrågan hos konsumenterna, mindre kolsyra än tidigare. Ramlösa Brazil Passion Peach kommer att säljas i 50 och 150 cl PET-flaskor samt 33 cl-flaskor i 9-pack.

– Kombinationen av syrligt friska passionsfrukter och solmogna persikor gör susen för vinterhumöret. Ramlösa Brazil har en uppfriskande smak som påminner om sol, strand och härlig semester, säger Henric Byström, kommunikationschef på Carlsberg Sverige.

Smak av passion och persika
Passionsfrukten är en klängväxt som växer vilt i södra Brasilien. Dess syrliga och friska bär (det stämmer, passionsfrukten är egentligen ett bär) harmonierar fint med den sammetslena persikan som är mjuk och söt i smaken. Tillsammans utgör frukterna en smakfull och uppfriskande kombination som passar utmärkt som törstsläckare efter en dag på surfingbrädan, efter en svettig samba eller för att bara piffa upp vinterrusket

Favoriter i butikshyllan
Våren 2013 lanserades Ramlösa Sicilian Lemon samt Ramlösa Key Lime i 50 cl PET som liksom Ramlösa Brazil hämtat inspiration från soliga och smakfulla platser. De blev snabbt favoriter i butikshyllan och i samband med lanseringen av Ramlösa Brazil kommer även Ramlösa Key Lime Pineapple som 150 cl PET.

Ramlösas vatten
Ramlösa har i århundraden levererat friskt och naturligt mineralvatten från källan i Ramlösa Hälsobrunn. Redan år 1707 ansåg provinsialläkaren Johan Jacob Döbelius att Ramlösas vatten hade ”en mycket god inverkan på hälsan”. Det tar 70 år för en droppe regnvatten att nå Ramlösas källa. Under den tiden har vattnet renats och berikats med mineraler från berggrunden vilket resulterar i ett väl balanserat naturligt mineralvatten. Ramlösa lanserade 1990 sin första smaksättning, Ramlösa Citrus, och sedan dess har smaksatt mineralvatten blivit alltmer populärt.

För mer information, kontakta gärna:
Henric Byström, Kommunikationschef Carlsberg Sverige

Telefon: 070-483 05 48, E-post: henric.bystrom@carlsberg.se